    From: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lzenie w Internecie czy mozna pozwac do sadu?
    Date: Wed, 26 Jun 2002 10:32:57 +0200

    Użytkownik "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>
    napisał w wiadomości news:Xns9238CB362B998Doaba.olval.thru@127.0.0.1...
    > Piotrze, ale jest jeszcze jedna sprawa. Arnold B. <nie bede
    > przetwarzal jego nazwiska> zwacy sie Arkiem ma IMHO nieco mniejsze
    > prawa od innych uzytkownikow Usenetu. Czemu?

    Nie jestem w stanie zgodzic sie z teza, ze jesli ktos jest cyt: *osoba
    publiczna* to ma mniej praw niz osoba calkowicie prywatna. Ma to donioslosc
    prawna w przypadku prawa autorskiego i mozliwosci publikowania wizerunku (i
    to tez warunkowego - w zwiazku z pelnieniem funkcji):

    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane,
    jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,

    Nie zanam przepisu, ktory umozliwialby ograniczenie prawa do poszanowania
    godnosci osobistej, czci, dobrego imienia ze wzgledu na *bycie powszechnie
    znanym*, czy *w zwiazku z pelnieniem funkcji publicznej lub spolecznej*
    Dlatego, mimo ze czesto nie zgadzam sie z Arnoldem Buzdyganem, nie moge
    zgodzic sie na proby ograniczania przyslugujacych mu praw podmiotowych, w
    szczegolnosci dobr osobistych, ktore mu przysluguja jako czlowiekowi.

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl