  • Data: 2002-06-26 10:41:20
    Temat: Re: Lzenie w Internecie czy mozna pozwac do sadu?
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ke'dem guerfel "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl> ihn
    news:afbu8g$2ofq$1@news2.ipartners.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > Nie zanam przepisu, ktory umozliwialby ograniczenie prawa do
    > poszanowania godnosci osobistej, czci, dobrego imienia ze wzgledu na
    > *bycie powszechnie znanym*, czy *w zwiazku z pelnieniem funkcji
    > publicznej lub spolecznej* Dlatego, mimo ze czesto nie zgadzam sie z
    > Arnoldem Buzdyganem, nie moge zgodzic sie na proby ograniczania
    > przyslugujacych mu praw podmiotowych, w szczegolnosci dobr
    > osobistych, ktore mu przysluguja jako czlowiekowi.

    Hmm... niezupelnie o to mi chodzilo. :o)
    W zwiazku z licznymi debatami kilka lat temu o ochronie godnosci
    osobistej politykow niejednokrotnie przejawiala sie kwestia nie tyle
    mniejszych praw, co ostrzejszego traktowania przez media i wyrazania o
    nich nawet dosc kontrowersyjnych opinii. Chodzilo m.in o pelnacych
    funkcje od prezydenta i premiera po zwyklych radnych czy szefow partii
    politycznych. Oczywiscie nie zaowocowalo to zadnym aktem prawnym, a
    raczej dopuszczeniem pewnych praktyk.
    W tym momencie Arnold B. (mimo wszystko nadal nie jestem pewien, czy
    nie przetwarzam jego danych), jako szef partii, rowniez moglby byc
    ostrzej potraktowany.

    PMM