    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lokdałny
    Date: Tue, 25 Jun 2024 23:25:26 +0200

    W dniu 25.06.2024 o 21:31, Kviat pisze:

    > Czyli jak?

    Tak samo jak całą resztę, tylko prościej - do pracy nie chodzą w
    fitnesach też nie stanowią jakiejś istotnie widocznej grupy. Za to w
    kościołach...

    > Jak nie, jak tak?

    Bo pisałeś że naukowcy nie popierają obozów koncentracyjnych. Nie wiem
    skąd ci to do głowy przyszło - nie oczekuj że ja ci wyjaśnię.

    > To, że u nas epidiaskop zaniepokoił się o wpływy z tacy niczego nie
    > zmienia co do zasady.

    No a jednak zmieniło zasady. Zamiast kościołów gdzie istotną częśc
    uczęszczających stanowi grupa ryzyka zamknięto siłowni, fitnesy i
    gastronomę, gdzie raczej uczęszczają ludzie, którzy generalnie na kowid
    nie umierali.

    > Lokdałny dotyczyły wszystkich. Właśnie dlatego.

    Co dlatego? Dlatego grup ryzyka praktycznie ograniczenia nie dotyczyły?

    > No właśnie. Czemu zdrowym staruszkom można zakazać i zamknąć ich w domu,
    > a zdrowym młodym, którzy przyniosą tym staruszkom chorobę do domu, nie
    > można?

    Ja bym nie zakazywał tylko rekomendował. A czemu? Bo seniorzy w
    zdecydowanej większości mieszkają sami i jak nie będą na fitnes chodzić
    to się tam nie zarażą. Podobnie z pacjentami z poważnymi deficytami
    odporności - nikt z tego powodu miasta nie zamyka - izoluje się pacjenta
    a nie wszystkich do okoła.

    > Z nauki wynika, że się nie da bez obozów koncentracyjnych dla wybrańców.

    Nie wynika. Lokdałn nie jest po to żeby ludzie nie chorowali (bo i tak
    zachorują) tylko żeby nie chorowali poważnie na raz, przekraczając
    możliwości systemu opieki zdrowotnej. Skoro w szpitalach lądóją seniorzy
    to na niich należy się skupić a nie na pozostałych grupach - bo udawanie
    że zamnięcie siłowni i gastronomi oraz praca zdalna dotyczy seniorów
    jest równie mądre jak robienie powszechnego programu mammografii
    skierowanego do całego społeczeństwa, z tym że warunkiem jest posiadanie
    penisa.

    > Dlatego obostrzenia dotyczyły wszystkich.
    > Trzeba spowolnić rozprzestrzenianie i rozłożyć ciężar obłożenia
    > szpitali.

    Ludzie w wieku przedemerytalnym nie obciążali szpitali w istotny sposób.

    > Dlatego nie zrobiono totalnego, tylko taki, jaki się dało zrobić.

    I który był adresowany do niewłaściwych grup.

    > Nie wiesz ile osób więcej umarłoby bez lokdałnów i ile osób właśnie
    > dzięki lokdałnom nie umarło.

    Ale są szacunki - naukowcy szacowali - wyszło im że od mało, przez wcale
    aż po że więcej poświęcono niż ocalono. Chcesz powiedzieć, że zrójnowano
    gospodarkę, edukację i zdrowie psychiczne społeczeństw i nikt nie wie
    jak to miało zadziałać i czy zadziałało i to są naukowe podstawy - "nie
    wiemy"?

    > Bo np. doczekało się szczepionki. Nikt nie
    > wiedział jak to się potoczy.

    Szury wiedziały;)

    > A skoro w/g ciebie martwi liczą się bardziej niż żywi, to policz o ile
    > mniej, czy może tyle samo martwych byłoby bez lokdałnów. Pokaż jak to
    > policzyłeś i podaj ile ci wyszło. Daj możliwość choć przez chwilę otrzeć
    > się o kawałek nauki.

    Szukać? Tylko nie miej potem pretensji, że to nie z instytutu kocha w
    języku getego:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!