  • Data: 2024-06-21 00:21:49
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-06-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie porówano wszystkie kraje i wyszło że im silniejszy lokdałn
    > tym gorzej a im lżejszy ty lepiej.

    Tego nie sposób porównać, bo nie ma i nie będzie prostej informacji jak
    rozwinęłaby się sytuacja w danym kraju bez lockdownu. Również
    nieprawdziwe jest stwierdzenie, że gdzie lockdown by większy, tym gorzej
    czego przykładem jest choćby Singapur z jedną z najmniejszych liczb
    nadmiarowych zgonów na jednostkę populacji Zawsze śmieszyły mnie
    narzekania ludzi w Polsce jaki mają tam zajebisty lockdown. Nie macie
    pojęcia co to jest lockdown i ograniczenia covidowe.

    Panowie w art. na który powołuje się prowadzący, twierdzą, że
    przeanalizowali dane z blisko 200 krajow. To powiedz mi teraz jak to
    możliwe. Jesteś w stanie prawidłowo oszacować efekt lockdownu choćby
    tylko dla Polski? Nic poza spekulacje nie wchodzi tu w grę, więc i teza,
    że nie pomógł jest nieuprawniona. Co więcej, to Ty idziesz o krok dalej:
    mówisz, że nie pomógł. Co ja wnioskuję z tego art., to, że nie ma
    dowodów, że pomógł. Może to być prawda ale nie musi. Równie prawidłowe
    stwierdzenie jest, że nie ma dowodów na to, że nie pomógł. Podstawowa
    wąpliwość ponownie wynika z faktu, że nie ma jak rzetelnie oszacować
    lini bazowej. Szacowanie po nadmiarowych zgonach jest jak stwierdzenie,
    że spuszczenie wody nie działa bo przed zrobieniem kupy śmierdziało
    mniej.

    --
    Marcin