  • Data: 2008-09-22 19:24:21
    Temat: Re: Lojalka na czas dłuższy niż umowa
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:hvzsa7nddzzd$.ywjauzb60tk7.dlg@40tude.net Marek
    <m...@k...invalid> pisze:

    > Pracodawca podsunął mi lojalkę w związku z wyjazdem na szkolenie. Mam
    > przepracować dwa lata od początku szkolenia, inaczej zwracam koszta. Przy
    > czym mam umowę na czas określony do daty leżącej pół roku od początku
    > szkolenia. Czy jeśli nie podpiszę nowej umowy, to będę ponosił
    > konsekwencje?
    Kiedy ponosisz konsekwencje (zwracasz koszty i w jakiej wysokości) wyczytasz
    tu:
    http://www.pielegniarki.info.pl/files/1144871176.pdf
    A poza tym ta tzw. "lojalka" to normalna umowa. Na warunki umowy muszą się
    zgodzić wszystkie jej strony. Możesz się nie zgodzić. I zaproponować swoje.

    > Z jednej strony dwóch lat nie przepracuję, z drugiej - umowa
    > się skończyła, mówimy sobie 'do widzenia' i szlus.
    > Problem jest taki, że pracodawca płaci mało, obiecuje, że po szkoleniu da
    > więcej. Niestety, jeśli podpiszę lojalkę, a on nie da więcej (bo się
    > rozmyśli), to... leżę.
    Raczej nie leżysz.
    Warunki umów, regulaminów itp. mniej korzystne dla pracownika niż przepisy
    prawa pracy nie obowiązują, a zamiast nich stosuje się przepisy tegoż prawa
    pracy. W nim nie znajduję obowiązku podpisania umowy o pracę.
    Twoja umowa ulegnie rozwiązaniu (nie wygaśnięciu!) z upływem czasu na jaki
    została zawarta i tyle (vide KP).

    --
    Jotte