    From: "Darek" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Litery niemieckie w dokumentach
    Date: Mon, 4 Apr 2011 20:17:03 +0200

    > Swoją germanofobie schowaj sobie w kieszeń, albo zgłoś się do prezesa, w
    > tym wątku rozamawiamy o tym, czy w Polsce dopuszcza się stosowanie liter
    > alfabetu łacińskiego z innych języków w dokumentach oficjalnych.
    Nie dokładnie - chodzi jeżeli jakiś urząd pisze pismo do kogość i on ma w
    nazwisku umlauta to może go sobie napisać nie ma sprawy prawy - grzeczność
    Ale chodzi o np DO a nawet akt urodzenia, swiadectwo szkolne

    > To że akurat w Polsce najliczniejszą mniejszością jest niemiecka (choć
    > moim zdaniem to tylko paszportowi przebierańcy)
    > nie powinno mieć żadnego znaczenia, bo skoro jedni to czemu inni nie?
    > Hipotetycznie załóżmy, że te osoby występują o obywatelstwo polskie i
    > zostaje im ono przyznane, otrzymują dokumenty, ale z jaką pisownią
    > nazwisk?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rk
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Nguy%E1%BB%85n_T%E1%BA%
    A5n_D%C5%A9ng
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/%C4%B0lham_%C6%8Fliyev
    >
    > Powinno być
    > Bjork Guomundsdottir
    > Nguyen Tan Dung
    > Ilham Aliyev
    >
    > ponieważ w polskim alfabecie używanym na terenie kraju nie ma znaków,
    > które zostały w ich państwach. Rozumiesz teraz?
    Właśnie o to mi chodzi
    Widzę że zadałem ciekawy wątek w którym, nikt nie może poradzić odpowidnim
    przepisem - a czepia się nie wiadomo czego
    Darek