  • Data: 2012-04-21 12:33:02
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-04-20, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    [...]

    > Zdefiniuj zatem swoją "chmurę". Jak dla mnie jest to tylko popularna nazwa
    > na powyższą kombinację.

    Zacznijmy od tego, że nie musi być to architektura "klient-serwer". A kluczową
    i istotną różnicą jest to, że cc to jest też dodatkowa warstwa abstrakcji pomiędzy
    sprzętem, a Twoją usługą. I w przeciwieństwie do tradycyjnych VPSów, ta warstwa
    abstrakcji jest przeznaczona do działania w środowisku rozproszonym.

    Bazując na tym (wirtualizacji) i rozwiązaniach tam dostępnych usługa może być
    rozbudowana do postaci umożliwiającej odzyskanie/postawienie kopii środowiska
    w czasie liczonym w minutach, a nie w godzinach/dniach. Można też osiągnąć
    poziom elastyczności i skalowalności jaki jest (w praktyce) nie do osiągnięcia
    innymi metodami.

    > Będzie, będzie. Kilkanaście lat temu wszystko było e-. Później wszystko
    > musiało być m-.

    Nie będzie, bo "byle-hosting z load balancingiem" nie zapewnia tego o czym pisałem
    wcześniej. Oczywiście nie przeczę, że marketingowcy mogą nadużywać tego pojęcia.

    > Jeśli "chmura" daje Ci przestrzeń dyskową, po czym szlag ją trafia z winy
    > dostawcy, to co tu jest do rozumienia? :) Zostaje tylko liczyć na backupy,
    > czy to własne, czy dostawcy.

    Ale "chmura" nie gwarantuje że się nic nie stanie. Chmura drastycznie zmniejsza
    ryzyko błędów związanych z awarią konkretnej jednostki sprzętowej. Tylko tyle
    i aż tyle (nie licząc usług dodanych związanych z warstwą wirtualizacji,
    bo tego co platforma wirtualna w architekturze rozproszonej daje - nie osiągniesz
    prostymi dedyki + load balancer).

    > Dokładnie tak, jak napisał Andrzej, z dokładnością do wersji użytego
    > narzędzia.

    Nie, bo u podstaw działania leży hardware-fault tolerance, a to jest
    niemożliwe do osiągnięcia bez dodatkowej warstwy abstrakcji.

    > Koszt sklejenia kilku skryptów do rsynca raczej nie byłby przerażający :)

    > To zależy od tego, na co się decydujesz. Zapewne wydzielony kawałek dysku
    > będzie dużo tańszy, niż hosting, nie mówiąc o dzierżawie serwera.

    > "Tu masz logi, czytaj" ;)

    No i po tym to już mam pewność, że nie do końca rozumiesz czym jest
    chmura. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl