  • Data: 2012-04-20 20:19:08
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 19 Apr 2012 14:09:08 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Czyli jednak nie do końca rozumiesz. :)

    Zdefiniuj zatem swoją "chmurę". Jak dla mnie jest to tylko popularna nazwa
    na powyższą kombinację.

    > Nie. Nie będzie.

    Będzie, będzie. Kilkanaście lat temu wszystko było e-. Później wszystko
    musiało być m-. Teraz wszystko musi być w chmurze (i byle hosting się
    naciąga do tego pojęcia), a najlepiej gdyby dodatkowo było startupem i "w
    erze post-PC". Za kilka lat pewnie odkryciem będzie moc obliczeniowa na
    biurku i na to znajdą jakieś modne słowo.

    > To jest skutek właśnie tego że ludzie nie wiedzą co to jest chmura. Traktują to
    jako
    > pudełko które "samo się". Nic "samo się", chmura to narzędzie które pozwala
    stworzyć
    > tanio efektywny i sprawny system który jest odporny. Narzędzie które trzeba
    rozumieć.

    Jeśli "chmura" daje Ci przestrzeń dyskową, po czym szlag ją trafia z winy
    dostawcy, to co tu jest do rozumienia? :) Zostaje tylko liczyć na backupy,
    czy to własne, czy dostawcy.

    > Wyobrażasz sobie (bez chmury) możliwość cofnięcia się z danymi do dowolnego
    > punktu z krokiem 15 minut, w ciągu ostatnich 3 dni, rozlokowania tego w dwóch
    > niezależnych geolokalizacyjnie serwerowniach?

    Dokładnie tak, jak napisał Andrzej, z dokładnością do wersji użytego
    narzędzia.

    > Da się, ale jaki byłby koszt:
    > - opracownaia informatycznego takiej struktury

    Koszt sklejenia kilku skryptów do rsynca raczej nie byłby przerażający :)

    > - samej struktury (jeśliby przyjąć tradycyjny, dzierżawiony model)

    To zależy od tego, na co się decydujesz. Zapewne wydzielony kawałek dysku
    będzie dużo tańszy, niż hosting, nie mówiąc o dzierżawie serwera.

    > - koszt zespołu IT monitorującego to
    > ? :-)

    "Tu masz logi, czytaj" ;)

    --