    From: "Robert Winkler" <w...@N...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja na program komputerowy
    Date: Mon, 28 Jul 2008 15:32:44 +0200

    > Hmm... Na komercyjna licencje juz sie wykosztowalem... ;)
    >
    > A wracajac do tematu z pierwszego postu, czy do dystrybucji programu
    > faktycznie potrzebuje DG?
    > Znasz moze jakis godny polecenia przyklad licencji komercyjnej?
    > Ostatnio znalazlem cos w sieci, przeredagowalem na swoje
    > potrzeby... Zastanawiam sie tylko, czy madrze jest zawierac
    > umowe licenyjna bezposrednio miedzy mna, a uzytkownikiem?
    > Jakie z tego tytulu splywaja na mnie obowiazki?
    >
    > Oczywiscie (jako to z licencjami na software), jest w niej na kazdym
    > kroku, ze
> [...]

    Masz racje, w momencie gdy sprzedajesz klientowi "licencje"
    nie odpowiadasz za nic wiecej jak dostarczenie programu.
    Tak naprawde nie odpowiadasz za poprawne działania
    o ile klient nie wytoczy ci sprawy cywilnej za jakiesz uszkodzenia,
    które dokonał by twój program, trudno to jednak udowodnić.

    Przy dużej sprzedaży rzeczywiście DG przydalaby się,
    powoduje to mniejsze problemy z urzędem skarbowym.
    Można podpiąć się do jakieś innej firmy,
    podpisać przykładowo umowe na mocy której firma ta "sprzedaje" twój program
    a ty za każdą sprzedaną kopie dostajesz "opłate licencyjną".
    Pamiętam że zwykłym druku PIT masz nawet rubryke na tego typu dochody.

    Kolega który studiowal na tym samym kierunku zrobił właśnie coś takiego.

    --
    Pozdrawiam