  • Date: Mon, 28 Jan 2008 16:42:22 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnosc Windowsa a zmiana laptopa

    Troll pisze:

    > zdaje sie ze to sie mija z filozofia linuxa, hę?

    Niby dlaczego?

    Użytkownicy nie mogą nabroić innym użytkownikom ani w ogólnym systemie.
    Co robią w swoim domowym katalogu to już ich broszka, bo nikomu innemu
    nie zaszkodzą.

    > nie to ni ejest zupelnie co innego bo niezbedne do normalnej pracy.

    Brednie.

    Od sterowników jest administrator sytemu - bo też tylko on powinien mieć
    uprawnienia do grzebania w sprzęcie komputera. Użytkownikom grzebanie w
    sprzęcie (zwłaszcza wymagające instalowania sterowników na poziomie
    systemowym) nie jest do pracy potrzebne. Użytkownik może sobie najwyżej
    wkładać nośniki danych (płytki, dyskietki, pamięć na USB) oraz podłączać
    urządzenia typu aparat fotograficzny czy modem. A do tego w linuxie nie
    są potrzebne żadne sterowniki niskopoziomowe (tak, wiem - durne windows
    ciągle się domaga instalowania sterowników jak mu się nowy gadżet na USB
    podepnie... ale to windows...)

    Potrzeby gier do pracy już nawet nie skomentuję ;->