    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalność Windows OEM
    Date: Tue, 1 Apr 2008 19:41:00 +0200

    W wiadomości news:xqja64vtd7e8.dlg@motyla.noga Jacek_FH
    <s...@h...net.pl> pisze:

    > Ano było ale jakoś bez konsensusu, przynajmniej wg. tego co wyguglałem.
    > Jedni mówili - rób jak Ci każe MS
    > drudzy - OEM jest tylko dla sprzedawców, nie ważne co MS mówi bo i tak
    > klientów obejmuje polskie prawo a nie ich wymysły.
    Ja tej kwestii nie rozstrzygnę, oczywiście. Mogę tylko wyzrazić swoje
    stanowisko.
    Mamy do wyboru różne wersje licencji, różniące się zakresem uprawnień(?)
    użytkownika i ceną.
    Z jednej strony jest to absurd - kupiłem towar, robię z nim co chcę, bo jest
    mój.
    Z drugiej - mogę kupić go taniej jeśli się dobrowolnie zobowiążę, że jednak
    czegoś z nim nie zrobię (nie do końca mój?).
    No i trzeci aspekt (IMO najgłupszy) - nie kupiłem towaru, lecz prawo jego
    użytkowania na określonych zasadach (wypożyczalnia?).
    Cóż, kupując bilet do kina nie kupuję filmu, lecz prawo do jego
    jednokrotnego obejrzenia. Wypożyczając film na DVD także go nie nabywam
    przecież, tylko mogę go sobie na określonych warunkach przez pewien czas
    oglądać.
    Myślę, że prawo (nie tylko nasze) znajduje się w tych kwestiach na etapie
    wczesnych poszukiwań i nieuniknionych w tym procesie błędów oraz absurdów.
    Znakomitym przykładem takiego błądzenia są nie tak dawne pretensje do MS, że
    włączyli do swojego systemu przeglądarkę www.
    Jakbyś się nie obrócił dupa zawsze będzie z tyłu...

    --
    Jotte