    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalność Windows OEM
    Date: Tue, 1 Apr 2008 17:13:18 +0200

    W wiadomości news:v6vc6b416gz6$.dlg@motyla.noga Jacek_FH
    <s...@h...net.pl> pisze:

    > Na allegro sprzedawane są systemy operacyjne w wersji OEM razem z
    > popsutym komputerem marki Dell (zazwyczaj).
    > Np. tutaj:
    > http://allegro.pl/item332025712_ms_win_xp_prof_oem_p
    l_sp2_szybko_oryginal_
    > super.html http://allegro.pl/item335972394_windows_xp_professio
    nal_sp2_pl_
    > wwa_wysylkaw_12h.html http://allegro.pl/item332819865_ms_windows_xp_profes
    > sional_pl_sp2_oem_fvat_sklep.html Jaka jest legalność takiego Windowsa
    > (zainstalowanego na innym, sprawnym komputerze) ?

    Wiele razy było. System jest legalny, tzn. nie jest to "pirat" i używaniem
    go nie zostanie naruszone prawo karne. Natomiast naruszenie licencji (czyli
    zakresu/sposobu użytkowania) zapewne nastąpi. Trzeba by przeczytać jej treść
    przypisana do konkretnego produktu, bo polityka licencyjna MS ulegała i
    ulega zmianom.
    Naruszenie licencji może być ścigane na mocy KC przez zainteresowaną stronę.
    Do strony tej należy dostarczenie dowodó na złamanie umowy licencyjnej.

    Może coś pominąłem, bo nie chce mi się szukać tak samo jak i tobie się nie
    chciało, więc może ktoś skoryguje.

    --
    Jotte