  • Data: 2002-12-30 16:27:28
    Temat: Re: Leasing - kradziez samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    | Tak by sie moglo wydawac. Wlasnie sie dowiedzialem, ze mino nie zalegania
    | ratami obciaza mnie roznymi kosztami:(.

    Te koszty mogą sobie wsadzić w buty. Zgodnie z prawem z chwilą utraty
    przedmiotu leasingu umowa leasingowa ulega rozwiązaniu. Finansujący może
    żądać od korzystającego natychmiastowego zapłacenia wszystkich
    przewidzianych w umowie a niezapłaconych rat, pomniejszonych o korzyści,
    jakie finansujący uzyskał wskutek ich zapłaty przed umówionym terminem i
    wygaśnięcia umowy leasingu oraz z tytułu ubezpieczenia rzeczy, a także
    naprawienia szkody.

    Ponieważ najprawdopodobniej ubezpieczenie pokryje wszystkie raty leasingowe
    pomniejszone o odsetki bankowe (wcześniejsza zapłata rat), więc najpewniej
    dopłaty nie będzie. Innych opłat nie mogą żądać, bo nie wynikają one z
    przepisów kodeksu cywilnego, a zastrzeżenie ich w umowie jest nieskuteczne,
    albowiem z mocy prawa z chwilą utraty przedmiotu leasingu umowa zostaje
    rozwiązana, a więc nieobowiązuje.
    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3