  • Data: 2013-10-28 21:05:01
    Temat: Re: Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Oct 2013, witek wrote:

    > uwaga, na małżeństwa z rozdzielonością majątkową.
    > romantyczna kolacja przy swiecach w knajpie, za którą zapłacił mąż, może
    > skończyś na kodeskie karno-skarbowych za nieujawnienie przychodu do
    > opodatkowania. I ja wcale nie straszę.

    E, to chyba było przed ostatnią zmianą w ustawie w przepisie
    o zwolnieniu, przyznaję że relatywnie niedawno. Rok? Dwa?
    Od czasu tego zapisu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20131007,zwolnienia-przedmiotowe.html
    +++
    125) wartoœć œwiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych œwiadczeń,
    obliczona zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, otrzymanych od osób zaliczonych
    do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku
    od spadków i darowizn, z zastrzeżeniem ust. 20;
    ---

    ...wszelka postać "usługowa" (niedarowiznowa) została faktycznie
    zwolniona, chyba zostaje tylko cyrk z darowiznami.
    A ust.20 nie dotyczy rodzielności majątkowej, lecz umów o pracę
    (wyłącznie).
    Niemniej przesławne "kanapki dla dziecka" literalnie dopisali
    do art.2.1.7 :), tak że mają już nie tylko "podwójne zwolnienie",
    ale wyrażone jasnym przepisem :)

    Ale rzeczywiście, nie wadzi to wszczynaniu postępowań wobec
    "ointercyzowanych" małżonków za PRZESZŁE lata, link do prasowego
    opisu w którym taka wezwana przez skarbówkę małżonka sporządziła
    im solidną listę, pytając czy podpaski też dołącząć, chyba był
    na grupie :)

    pzdr, Gotfryd