    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <q...@4...com>
    <6178499d$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <61790f57$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <61793dfe$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <1snex3e6brxmv$.1g1fq1qodjif1$.dlg@40tude.net>
    <61794660$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rm7wlm7s4vnc$.1vkbpsg6fsvu7.dlg@40tude.net>
    <6179d80b$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <1kia7ysystlsm$.wt266fne7e8n.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Date: Thu, 28 Oct 2021 23:24:59 +0200

    W dniu 28.10.2021 o 10:46, Olin pisze:
    > Postawiłeś tezę, że wszystkie paszporty zawierają dane biometryczne.

    Jeśli tak to zrozumiałeś, to źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o dane
    osobowe. Z pierwszego sprawdza się w bazach po danych osobowych z
    paszportu. Odbitki się weryfikuje dopiero, gdy są jakieś wątpliwości,
    albo że dane w paszporcie są fałszywe, albo że paszport nie jest tej
    samej osoby.

    > Podałem kontrprzykład. Nie mam nic do dodania.
    > Aha, daktyloskopowanie jako Święty Graal walki z emigracją, to wyśmienity
    > pomysł. Szkoda, że odpowiednie służby raczej nie czytają pl.soc.prawo bo
    > tak wspaniała metoda nie wspomoże rozwoju ludzkości.

    Daktyloskopowanie ma na celu zidentyfikowanie osoby. W Polsce w chwili
    urodzenia wystawiany jest akt urodzenia i osoba lepiej, lub gorzej jest
    identyfikowalna. Ale jak nagle przyjeżdża uchodźca bez papierów, to
    wiemy o nim tylko tyle, ile nam sam powie.

    OK! Nie ma większego problemu, jak on tam się nazywa. Ważnym, by nie był
    osobą niepożądaną oraz by jak raz poda tożsamość, to się jej trzymał.
    Dzięki temu zaczynamy go od tej chwili identyfikować.

    --
    Robert Tomasik