  • Data: 2008-12-17 18:35:19
    Temat: Re: Kurs Cyfrografia - autor nie zgadza się na odsprzedaż
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.umaz63s7l60ql1@unk...

    > Dobra, a taki przykład. Mam dwa egzemplarze softu do 3D, XSI, za parę
    > tysięcy.
    > "Licencja" jawnie zabrania odsprzedaży("not for resale","cannot be
    > transferred
    > or relicensed in any way" itd), Softimage nie odpowiada a jak odpowiada
    > to chyba automat wysyła nic nie znaczące odpowiedzi.
    > Mogę to wystawić na Allegro albo E-bay?

    Jeśli to są wersje pudełkowe, czyli kupiłeś pełną wersje, to cale pudełko z
    dodatkami wolno Ci sprzedać. Na pewno nie popełniasz w każdym razie
    przestępstwa.. Co do zagadnienia cywilnego, to juz pewności nie mam, ale
    moim zdaniem również nie naruszasz żadnego przepisu. Licencja jest umową,
    której celem jest uregulowanie sposobu użytkowania tych programów. Może
    określać ilość stanowisk, ilość kopii, ale w mojej ocenie nie Może w sposób
    ważny ograniczyć możliwości zbycia w całości nabytych programów.