    From: akala <a...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kurator oświaty wezwał ochronę i wyrzucił mnie siłą
    Date: Fri, 18 Aug 2006 20:42:29 +0200

    Dnia Fri, 18 Aug 2006 15:02:16 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał w wiadomości

    > No to wracamy do punktu wyjścia. Dalszą konsekwencją Twoje poglądu jest to, że
    > skoro to miejsce publiczne, to mogę się tam ze znajomą umówić na kawę. Mogę?

    a gdzie napisałem ,że to miejsce publiczne ?, napisałem ,że to jest urząd
    i jest tam urzędnik, który zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem ma
    określone obowiązki. W konkretnym przypadku urzędnik tych obowiązków nie
    wypełnił albo je wypełniał źle. Ja wcale nie kwestionuję prawa kuratora do
    żądania opuszczenia kierowanego przez niego urzędu ,ale w tym przypadku
    kurator przekroczył swoje uprawnienie. Gdyby pytający tam umówił się z
    dziewczyną na kawę - jak proponujesz to wtedy kurator tak może się
    zachować ,ale pytający działał zgodnie z przysługującym mu prawem i nie
    umawiał się na kawę tylko przyszedł tam załatwić konkretna sprawę. Sprawę
    której załatwienie nakazuje urzędnikowi stosowna ustawa.
    Ci którzy pochwalają zachowanie się kuratora po prostu popełniają
    podstawowy błąd ponieważ nie biorą pod uwagę ,że powoływany przepis karny
    art 193 nie ma na celu ochronę spokoju urzędnika przed interesantami.
    Działanie pytającego nie miało na celu zakłócenie normalnej pracy urzędu,
    lub wynikało z innych pobudek ,a była to próba wyegzekwowania jego
    słusznego prawa, które jest zagwarantowane stosowną ustawą i pobyt w tym
    urzędzie był ściśle związany z tym prawem.

    akala