  • Data: 2007-02-09 16:59:05
    Temat: Re: Kupno/sprzedaz samochodu
    Od: "pord4u" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "keight" <k...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:eqi5af$eob$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Stalam sie "szczesliwa" posiadaczka samochodu sprowadzonego z Francji.
    > Ubezpieczenia OC jest dla mnie zbyt wysokie. Jako swiezy kierowca musze
    > placic w zaleznosci od ubezpieczyciela od 1100 - 2000zl/rok.
    >
    > Czy istnieje taka mozliwosc, ze zaraz po dokonczeniu procedur
    > rejestrujacych samochod w kraju wykupuje np ubezpieczenie 30dniowe. W
    > trakcie trwania tego ubezpieczenia sprzedaje samochod innej osobie, ktora
    > posiada znizki a nastepnie robie z siebie wspolwlasciciela tego pojazdu. W
> [...]

    Witam

    Prosze bardzo. Jezeli jeszcze nie zarejestrowala Pani pojazdu, prosze sie
    wstrzymac i od razu sporzadzic umowe darowizny (kupna-sprzedazy),
    przekazujac czesc wartosci pojazdu, wyraznie zaznaczajac to w umowe.
    Niestety, nie wiem, czy kolejnosc wlascicieli w dowodzie rej. ma wplyw na
    znizki, w zaleznosci, kto jest wpisany w dowodzie na pierwszej stronie.
    Firmy ubezpieczeniowe traktuja to roznie, ale to jest conajmniej dziwne, bo
    obie osoby sa przeciez na takich samych prawach. Zapis w dowodzie rej. kto
    jest pierwszy wpisany, to tylko czynnosc formalno-techniczna i nie powinna
    miec wplywu na znizki. Z tego co wiem, jest niestety inaczej - "pierwszy" i
    "drugi" w dowodzie rej. ma znaczenie. Prosze sie dowiedziec w stosownej
    firmie ubezpieczeniowej, jak to traktuja.
    Inna sprawa, jezeli wspolwlascicielem ma zostac maz/zona. Poniewaz kodeks
    rodzinny i opiekunczy zabrania dokonywania kupna sprzedazy czy darowizny w
    czasie trwania zwiazku malzenskiego (z prostej przyczyny, to i tak jest juz
    majatek wspolny, chyba ze jest ustanowiony rozdzial majatku), nalezy to
    zrobic troszke inaczej. Po szczegoly zapraszam na priv.

    P.S. Czy lepiej sporzadzic umowe kupna sprzedazy czy darowizny, prosze sie
    dopytac kogos bardziej zorientowanego, bo nie bede Pani wprowadzac w blad.

    Pozdrawiam, milego wieczoru.

    --
    pord4u
    --- pomoc w zakresie rej. pojazdów