    From: "Anka K." <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupilam [podobno] kradziony rower z komisu
    Date: 22 Sep 2006 12:53:50 +0200

    Witam grupowiczow i z gory przepraszam za cytowanie - ale pierwotny post
    dolaczam tylko po to, zeby przypomniec sobie o co chodzi - i dlatego jest na
    koncu.
    Dzis udalo mi sie w koncu telefonicznie skontaktowac z policjantem. Okazuje
    sie, ze:
    1) Chlopakowi ukradli rower dokladnie w tym samym dniu, w ktorym ja go kupilam
    w komisie
    2) Opis roweru na jego zeznaniach po kradziezy odpowiada rzeczywistemu
    wygladowi roweru, ktory kupilam.
    3) Pokazalam dowod zakupu z komisu ale wlasciciel komisu nie moze znalezc umowy
    ze sprzedajacym (byc moze zlodziejem - jesli tak, to pewnie nie znajdzie bo nie
    ma i wtedy zostanie mu postawiony zarzut paserstwa)
    4) Chlopak nie posiada zadnego dowodu zakupu.

    Policjant twierdzi, ze strace rower - poniewaz zgadza sie opis i jest zbieznosc
    dat.
    Jak sie zapytalam o podstawe prawna, to powiedzial zebym sobie sama poszukala w
    kpk.
    W przyszlym tygodniu mam sie z nim spotkac osobiscie. Jak go przekonac, ze nie
    ma racji? Przeciez nawet gdyby rower byl znaczony i jednoznacznie to by
    dowodzilo, ze to byl jego rower, to juz minely 3 lata i z art 169 kc juz mi
    tego roweru nie moze zabrac. Do tego zbieznosc opisu i dat to troche slaby
    dowod, ze rower jest jego - takich jezdzi sporo po ulicach.
    Dodam, ze roweru nie mam juz ponad 2 miesiace i chcialabym go w koncu odzyskac.
    Moze zamiast rozmawiac z policjantem - jakies pismo do niego wyslac, na ktore
    juz bedzie musial odpowiedziec pisemnie?
    Pozdrawiam,
    Anka