    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ktoś mi pomoże? A może ktoś to poprowadzi?
    Date: Thu, 01 Sep 2005 17:24:03 +0200

    Łukasz wrote:

    > Sprawa podziału majątku już się odbyła, Sąd ustalił, że każdej ze stron
    > przypada 1/3 wartości majątku.
    No to teraz trzebaby notarialnie załatwić sprawę odkupienia jej udziału.

    > A czy możemy np. pojechać do tej osoby i jakoś się dogadać, by spłacić Jej
    > mniej niż 1/3 wartości? Może ta córka np. się zrzec na naszą korzyść? Jakie
    > są tego konsekwencje?
    > Oczywiście zrobilibyśmy to wraz z notariuszem..

    Koniecznie wszystko z notariuszem, bo to nieruchomość.
    Inna sprawa, że nie widzę powodu, dla którego ona miałaby się na to
    zgodzić. Jeśli w skład spadku nie wchodziły żadne długi... No chyba że
    ten dom jest wart tak mało, że znaczenie będą miały koszt pogrzebu i
    nagrobka...
    Po poza tym, to jaki niby zamierzasz zastosować argument, żeby ją
    przekonać? Ruską mafię?
    Przecież nawet jeśli powiesz, że tyle nie masz, ale masz mniej, to ją to
    nie musi obchodzić - skoro ma prawo zarządać podziału współwłasności
    poprzez jej sprzedaż. Inna sprawa, że być może wtedy dodatkowe koszty i
    tak by jej część mogły obniżyć, no i nie wiadomo, czy udałoby się
    uzyskać rzeczywistą wartość domu... Więc może faktycznie spróbujcie ją
    przekonać. Tylko pamiętając o notariuszu.

    > Już mówię.. Pytała też o to osoba, która odpowiedziała mi przed Tobą, w tym
    > temacie..

    Skoro już podałeś, że jest orzeczenie sądu, z którego wynika, ile się
    komu należy, to już sprawa jest jasna.

    > Nie ma czegoś takiego jak zasiedzenie? Od roku kiedy Ona sie wymeldowała,
    > czyli 33 lata temu, w owym domu mieszka zona i córka..

    W tym przypadku nie ma mowy o zasiedzeniu. Po pierwsze dziedziczenia się
    nie zasiaduje (czyli z ustawy dziedziczą spadkobiercy, a nie
    mieszkańcy). Nie ma zatem znaczenia, czy mieszkała, czy nie. I tak miała
    prawo dziedziczyć po tacie. A po drugie nawet teraz nie biegnie Wam
    zasiedzenie, skoro mieszkają współwłaściciele. Podobnie jak nie biegnie
    zasiedzenie, kiedy się komuś dom wynajmuje. Meldunek też nie ma tu nic
    do rzeczy. Nie masz obowiązku mieszkać osobiście i być zameldowanym w
    każdym domu, który Ci się częściowo należy.

    --
    MArta
    m...@N...pl