  • Data: 2005-03-14 18:44:10
    Temat: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PablO" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości
    news:d13rvp$23i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Podstęp wyczuwam ;]
    > Znaczy się jak policjant mi stanie w drzwiach i powie, że chce sprawdzić
    > czy mam nielegalne oprogramowanie to mam go wyśmiać, a jak powie że
    > będzie szukał [tu wstawić ogólną formułkę o rzeczach których posiadanie
    > jest sprzeczne z prawem] i przy okazji zobaczy, że mam Total Commandera
    > 32 dni, to już kontrola oprogramowania jest dozwolona? A jak będę miał
    > wyłączony komputer może go włączyć? Mam się zalogować?
    > A jak to wygląda w przypadku kafejki internetowej?

    Policjant musi sprecyzować, czy robi przeszukanie (wówczas może wejść), czy
    przyszedł pogadać (wówczas możesz go przyjąć na wycieraczce). Logować się
    nie musisz. Nawet włączać komputera nie musisz i na dobrą sprawę on również
    nie powinien bez Twojej zgody. jeśli ma podejrzenie, ze jest tam nielegalne
    oprogramowanie, to zabiera komputer i przekazuje biegłemu. Komputer
    (jednostkę) się powinno oplombować w taki sposób, by nie było możliwości
    doinstalowania, czegoś, a nawet uruchomienia komputera. Wystarczy worek
    foliowy zaopatrzony w metkę z Twoim podpisem.

    Możesz natomiast policjantowi udostępnić ten komputer. Wówczas może
    przejrzeć zawartość na miejscu i jeśli nic nie znajdzie, to nie będzie
    podstaw zatrzymania komputera - oczywiście o ile jakieś wcześniej były.

    W wypadku kafejki internetowej, to tak naprawdę nie ma sensu szukanie
    piratów, bo i tak nie wiadomo kto je instalował.