    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Księga wieczysta - na nabywcę czy zbywcę?
    Date: Thu, 22 Mar 2007 23:16:47 +0100

    .ppp. napisał(a):
    > Pan "A" kupuje od pana "B" mieszkanie, na które pan "B" ma spółdzielcze
    > własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego.
    > Pan "A" bierze kredyt hipoteczny na zakup tego mieszkania. W celu
    > zmniejszenia oprocentowania należy ustanowić księgę wieczystą (której
    > wcześniej nie było).
    IMHO to KW nalezy ustanowic zeby w ogole dostac kredyt hipoteczny
    > Czy księga wieczysta ma być ustanowiona przez zbywcę przed sprzedażą,
    Moze byc
    > czy przez nabywcę po zakupie mieszkania?
    Moze byc
    Aczkolwiek biorac pod uwage fakt ze na zalozenie ksiegi czeka sie dosyc
    dlugo (zalezy od miasta) to stawialbym ze KW zostanie zalozona przez
    nabywce po zakupie mieszkania
    > I z jakimi kosztami to się wiąże?
    Sam wpis do KW to chyba 200zl od hipoteki zwyklej i 200zl od kaucyjnej
    (jesli dobrze pamietam).
    Ile zalozenie - nie wiem, ale zadzwon do pierwszego-lepszego sadu ksiag
    wieczystych, to Ci powiedza
    A ogolnie, to notariusz ma obowiazek udzielic Ci darmowej porady:) W
    praktyce notariusz pewnie nie bedzie mial czasu i musialbys czekac kilka
    godzin ale pani/pan w sekretariacie wszystko Ci ladnie policza :)
    --
    badzio