    From: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kruk Inkasso-pozew
    Date: Fri, 1 Aug 2003 09:55:53 +0000 (UTC)

    "SC" <o...@s...com.pl> wrote in
    news:bgcs1l$hru$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Odemnie ządają 300 zl za spóLnienie (kilka dni po terminie) sie z
    > oddaniem dekodera.
    > Olalem ich. Wysylają takie groLnie wyglądające druki a nawet kopie
    > pozwu. ZnaleLli nawet mój domowy telefon i mnie zaczeli nekac.

    Jak podpisywales umowe to napewno podales swoj numer telefonu wiec nie musieli
    szukac.

    > Powiedzialem im grzecznie, ze jak są w 100 % pewni swojej wygranej to
    > niech sprawe skierują do Sadu a nie bawią sie w blyskotliwe druki i
    > telefony.

    Skieruja na 100%

    W moim przypadku sprawa wygląda tak, ze ja wplacilem 146 zl
    > kaucji przy zawarciu umowy i te kaucje "pobral"
    > sobie montazysta bo nie jest odnotowana na moim koncie w Wizji.
    > Czyli przedstawiciel Wizji okradl mnie a oni sie wypinają i mówią, ze
    > moge go skarzyc z powództwa cywilnego.
    > W dodatku to Wizja zmienila warunki umowy i ja sie nie zgadzam zeby
    > mnie sprzedala Cyfrze+ Chce aby Cyfra + podpisala ze mną osobna umowe.
    > Nigdyn zaden list od Wizji nie byl polecony ani ZPO. Kazde moje pismo
    > do nich bylo ZPO a oni na nie nigdy nie odpowiedzieli. ( w regulaminie
    > jest napisane, ze nie mają takiego obowiązku)

    Bez problemu bedziesz sie mogl powolac na to w sprzeciwie/zarzutach od nakazu
    zaplaty.

    > Ponad pól roku trwalo zanim udalo mi sie od nich uwolnic.

    Od Kruka sie nie uwolnisz dopoki nie oddasz dlugu.Mi tez sie tak wydawalo ze
    ciagle olewanie ich pism spowoduje ze zapomna o mnie.Jednak nie zapomnieli.Chociaz
    przyznam ze moja sytuacja byla nieco bardziej jasna niz w Twoim
    przypadku.Ewidentnie wisialem im kase.

    > Generalnie straszą. Tak mi sie wydaje. Pomyśl. Gdybyś mial 100%
    > pewnośc, ze mazs racje to czy mając taką bezduszną i cwaną firme jak
    > Wizja czy Cyfra bawilbyś sie w wysylanie kolorowych druczków jako
    > zwykle listy nie polecone ani nie ZPO ? Przyslal byś mni dwa wezwania

    A mi sie wydaje ze wcale nie maja obowiazku zeby w ogole cie wzywac do
    zaplaty.Moga sobie odczekac i znienacka cie zaskoczyc nakazem zaplaty wydanym
    przez sad.To ze wysylaja do ciebie wezwania zwyklym listem to po prostu ich dobra
    wola.To czy polecony czy nie to nie ma zadnego znaczenia moim zdaniem.Natomiast
    zgadzam sie ze tzw prowizorka pozwu wysylana przez nich,czy tez ich pisma z
    wielkim napisem "DLUZNIK",robia wrazenie psychologiczne.

    > do zaplaty ZPO i od razu do Sądu. Sąd na rozprawie zamknietej wydalby
    > nakaz platniczy nastepnie wydal klauzule wykonalności i hajda do
    > komornika.

    Nakaz zaplaty jest od razu wykonalny,nie ma potrzeby nadawania mu klauzuli
    natychmiastowej wykonalnosci przez sad.
    Pozdrawiam Pawel