  • Data: 2003-08-02 18:44:20
    Temat: Re: Kruk Inkasso-pozew (dłuzsze)
    Od: "SC" <o...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bzdura - zakładając, że montażysta był zapewniony przez nich, a nie
    > znalazłeś sobie go sam.

    W gazetach i radioWizja TV dawała ogłoszenia o promocji przed Św.B.N.
    Podawała adresy lub telefony swoich przedstawicieli z którymi mam sie
    skontaktować aby zamówic dekoder.

    > Z tego co wiem, to WIZJA nikogo nie sprzedawała, tylko została sprzedana.

    Ja zawarłem umowę z Wizją TV. Nie z Cyfrą+.
    Wizja TV sprzedała się, została przejeta itp przez Cyfre +. Cyfra + listem
    zwykłym który mógłby być wywiany przez wiatr ze skrzynki, ukradziony,
    zamoczony lub zgubiony poinformowała mnie, że Traz oni są moim dostawcą i
    zmieniaja , pakiet programów, cenę i kilka innych zasad. Miałem jakiś czas
    na nie przyjecie warunków a jeżeli tego nie zrobie to znaczy że akceptuje
    umowę.

    Sprawa dla mnie najważniejsza to że list od cyfry o tej zmianie dotarł do
    mnie po terminie w którym mogłem sie odwołać i nie przyjąc nowych warunków.
    Nie wiem dlaczego tak sie stało być może zawieruszył się na Poczcie lub
    gdzie indziej. Nie wnikam w to.
    Uważam, że Zmaina warunków umowy, w tym dostawcy, ceny i zakresu programów
    wymaga mojej zgody i podpisu.
    W związku z tym powinienem otrzymać nową umowę od Cyfry + ZPO podpisać i
    odesłać.
    A wysłanie mi jej listem zwykłym i napisanie, ze jak z poprzedniej nie
    zrezygnuję to zgadzam sie na nową jest nieuczciwe co stwierdził Urząd
    Ochrony Klientów i Konkurencji badając sprawę Wizji.
    ---------
    UOKIK stwierdził, że następujące klauzule w umowach zą niezgodne z prawem.

    Wykaz niedozwolonych postanowien umownych zawiera art. 385 k.c.
    Obejmuja one w szczególnosci postanowienia, które:

    - wylaczaja lub istotnie ograniczaja odpowiedzialnosc wzgledem konsumenta za
    niewykonanie lub nienalezyte wykonanie zobowiazania,

    - przewiduja postanowienia, z którymi konsument nie mial mozliwosci zapoznac
    sie przed
    zawarciem umowy,

    - zezwalaja kontrahentowi konsumenta na przeniesienie praw i przekazanie
    obowiazków
    wynikajacych z umowy bez zgody konsumenta,

    - przyznaja kontrahentowi konsumenta uprawnienia do dokonywania wiazacej
    interpretacji
    umowy,

    - uprawniaja kontrahenta konsumenta do jednostronnej zmiany umowy bez waznej
    przyczyny wskazanej w umowie,

    - przyznaja tylko kontrahentowi konsumenta uprawnienie do stwierdzenia
    zgodnosci
    swiadczenia z umowa,

    - wylaczaja obowiazek zwrotu konsumentowi uiszczonej zaplaty za swiadczenie
    nie
    spelnione w calosci lub czesci, jezeli konsument zrezygnuje z zawarcia umowy
    lub jej
    wykonania,

    - pozbawiaja wylacznie konsumenta uprawnienia do rozwiazania umowy,
    odstapienia od
    niej lub jej wypowiedzenia,

    - nakladaja wylacznie na konsumenta obowiazek zaplaty ustalonej sumy na
    wypadek
    rezygnacji z zawarcia lub wykonania umowy,

    - nakladaja na konsumenta, który nie wykonal zobowiazania lub odstapil od
    umowy,
    obowiazek zaplaty razaco wygórowanej kary umownej lub odstepnego,

    - przewiduja wylacznie dla konsumenta jednostronne uprawnienie do zmiany,
    bez
    waznych przyczyn, istotnych cech swiadczenia,

    - przewiduja uprawnienie kontrahenta konsumenta do okreslania lub
    podwyzszania ceny
    lub wynagrodzenia po zawarciu umowy bez przyznania konsumentowi prawa
    odstapienia od umowy,

    - uzalezniaja odpowiedzialnosc kontrahenta konsumenta od wykonania
    zobowiazan przez
    osoby, za posrednictwem których kontrahent konsumenta zawiera umowe lub przy
    których pomocy wykonuje swoje zobowiazanie, albo uzalezniaja te
    odpowiedzialnosc od
    spelniania przez konsumenta nadmiernie uciazliwych formalnosci,

    - przewiduja obowiazek wykonania zobowiazania przez konsumenta mimo
    niewykonania
    lub nienalezytego wykonania zobowiazania przez jego kontrahenta.

    Uffff.....
    A to nie wszystko
    SC