  • Data: 2005-02-16 22:39:42
    Temat: Re: Kradziez laptopa
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    maciejka napisał(a):

    > Dla mnie wart był tyle ile dałam , jak bym chciala sie go pozbyc
    > dobrowolnie to moglam
    > oddac gratis lub sprzedac za 100 zł - moja wola .
    > Ale dlaczego ktos ma mnie stawiac przed faktem dokonanym?
    > A jak wycenic , do czego sie odniec, do procka? , allegro -
    > sprzet roznych firm ma rozna wartosc .

    10 lat temu kupiłem komputer. Gdyby mi go teraz ukradziono nie mógłbym
    ządać 4000 zł., chociaż tyle za niego zapłaciłem, bo nie jest tyle wart.
    Wart jest 400 zł. Podobnie twój laptop rok temu mógł być wart 12000 a
    dzisiaj 3000 zł.

    Jest jeszcze jeden problem. Ryzyko przypadkowej utraty rzeczy (także w
    następstwie kradzieży) w przypadku utraty przedmiotu powierzonego do
    naprawy (umowa o dzieło) obciąża właściciela rzeczy.

    [OT]. [Tak, wiem, że charakter prawny umowy z serwisem jest niejasny i
    jedni twierdzą, że to usługa, a ini, że umowa o dzieło. Ale nie o to chodzi]

    --
    Falkenstein
    "Większość problemów można rozwiązać przy pomocy perswazji.