  • Data: 2003-07-29 09:17:43
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Jackiewicz wrote:
    > Żadne prawo nie daje ci uprawnień do nieuiszczania opłaty za przejazd.
    > Jeśli będziesz w porządku w stosunku do przewoźnika, czyli zapłacisz za
    > przejazd to przewoźnik (w osobie kontrolera) nigdzie cię nie będzie
    > zatrzymywał, ani niczego od ciebie (poza okazaniem biletu) żądał.

    Jak już wcześniej pisałem, brak dokonania opłaty za przejazd nie wyłącza
    pasażera spod prawa, więc kontroler może zastosować wobec niego tylko
    środki dozwolone odpowiednimi przepisamy i nie zabronione innymi.
    Bezprawne ograniczenie wolności nie staje się prawnie uzasadnione tylko
    dlatego, że pasażer nie dopełnił swoich obowiązków opłaty za przejazd.
    Ustawa jasno określa do czego ma prawo kontroler, w żadnym jednak
    punkcie nie mówi o prawie do czasowego ograniczenia wolności pasażera.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński