  • Data: 2003-07-29 09:46:07
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czarek Gorzeński wrote:

    | Jak już wcześniej pisałem, brak dokonania opłaty za przejazd nie wyłącza
    | pasażera spod prawa, więc kontroler może zastosować wobec niego tylko
    | środki dozwolone odpowiednimi przepisamy i nie zabronione innymi.
    | Bezprawne ograniczenie wolności nie staje się prawnie uzasadnione tylko
    | dlatego, że pasażer nie dopełnił swoich obowiązków opłaty za przejazd.
    | Ustawa jasno określa do czego ma prawo kontroler, w żadnym jednak
    | punkcie nie mówi o prawie do czasowego ograniczenia wolności pasażera.

    Ciekawe co byś powiedział jakbyś był właścicielem sklepu do którego
    przyszedł by sobie jakiś dresiarz, wziął paczkę fajek (wartą kilka złotych)
    i próbował wyjść nie płacąc. Dlaczego bronisz z taką energią złodzieja
    który wyłudza bezpłatny przejazd? Jak sobie wyobrażasz egzekwowanie opłat
    za przejazd kiedy w sytuacji nadejścia kontroli pasażer może sobie wyjść z
    pojazdu i iść gdzie chce?

    --
    Jakub Jackiewicz, Josephsdorf-O/S **** m...@w...katowice.pl
    Górnośląskie Tramwaje: http://www.wpk.katowice.pl/memphis/