  • Data: 2003-07-29 09:14:23
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Jackiewicz wrote:
    > Pasażer to ma najpierw zapłacić za przejazd. Jak zapłaci to nikt go nigdzie
    > nie będzie przetrzymywał i nie spóźni sie do pracy. A skoro świadomie nie
    > płaci (bo takich co niepłacą nieświadomie jest garstka) to się musi liczyć
    > z konsekwencjami.

    Tyle że przepisy dokładnie określają z jakiego rodzaju konsekwencjami
    może się liczyć. Między innymi z opłatą dodatkową, ustaleniem tożsamości
    przez policję, jeśli odmówi okazania dokumentów kontrolerowi lub
    uiszeczenia opłaty na miejscu, etc. Teraz znajdź mi przepis który
    uprawnia kontrolera do uniemożliwienia pasażerowi opuszczenia autobusu.

    Dopuki taki przepis nie istnieje zatrzymanie pasażera w autobusie przez
    kontrolera jest równie bezprawne, jak na przykład danie mu w pysk.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński