  • Data: 2003-07-28 20:54:11
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olo Kwasniak wrote:
    > Jakos niebardzo doszukuję się analogii...

    Cóż, pomijając analogię czy jej brak nie ustosunkowałeś się do
    pierwszego zdania ("Obowiązek pasażera oczekiwania w pojeździe do czasu
    zakończenia kontroli nie jest równoznaczny z prawem kontrolera do
    zatrzymania pasażera."). A ja jestem ciekaw, dlaczego uważasz że
    obowiązek pasażera do pozostania w autobusie daje Ci prawo do
    uniemożliwienia pasażerowi jego opuszczenia. Moim zdaniem jedno nie
    wynika z drugiego.

    > A ja juz kilkakrotnie pisalem, ze jestem w stanie tak to zrobic, ze nikt
    > mnie nie oskarzy o ograniczenie wolnosci bo zwyczajnie nie bedzie mial ku
    > temu podstaw.

    Daj spokój, bajki opowiadasz. Naprawdę sądzisz, że Twoja potencjalna
    obrona w sądzie będzie wyglądała: "Ależ wysoki sądzie, ja tylko stałem w
    drzwiach, na całej ich szerokości a mój kolega w drzwiach obok. Przecież
    to nie jest ograniczenie wolności, pasażer mógł sobie wyfrunąć oknem."

    Ograniczenie wolności nie jest związane, o ile się nie mylę, tylko z
    działaniami bezpośrednimi (typu pobicie, związanie, etc.). Jeśli się
    mylę, niech jakiś prawnik poprawi.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński