eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKoszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]Re: Koszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!news-out1.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.
    nl!feeder.news-service.com!postnews.google.com!r12g2000vbm.googlegroups.com!not
    -for-mail
    From: Blind <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]
    Date: Wed, 16 Dec 2009 12:12:47 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 58
    Message-ID: <7...@r...googlegroups.com>
    References: <op.u4qh16hjs06jbq@marcin>
    <a...@g...googlegroups.com>
    <op.u41pi2lks06jbq@marcin>
    NNTP-Posting-Host: 217.153.162.42
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1260994367 28942 127.0.0.1 (16 Dec 2009 20:12:47 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Dec 2009 20:12:47 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: r12g2000vbm.googlegroups.com; posting-host=217.153.162.42;
    posting-account=W0A3tQoAAABAtVEqfWj3AL01uRfYZTGo
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2b4)
    Gecko/20091124 Firefox/3.6b4,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:620199
    [ ukryj nagłówki ]

    On 16 Gru, 20:24, "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Kupiłeś w sklepie czy na aukcji zwykłego użytkownika? Ustawa o sprzedaży  
    > konsumenckiej reguluje stosunki między sklepem a konsumentem.

    Kupiłem w sklepie (kup teraz) jako osoba fizyczna.

    > Hmm, spór allegro pewnie niewiele ci da, a zajmie masę czasu.

    Wolę kontaktować się ze sprzedawco za pośrednictwem allegro, pracownik
    allegro ma wgląd do historii sporu.

    > Jeśli to był sklep a ty jesteś konsumentem (nie kupujesz na  
    > przedsiębiorstwo) to tak. Kruczek jest, że sprzedawca musi uwzględnić  
    > Twoją reklamację. Więc proponowałbym wysłanie formalnego pisma o  
    > zgłoszeniu reklamacji gdzie jednoznacznie powołasz się na niezgodność  
    > towaru z umową i na ustawę konsumencką. Sprzedawca będzie miał 14 dni  
    > (kalendarzowych, tutaj też potrafią kombinować) na odpowiedź. A ile na  
    > naprawę to ustawa nie precyzuje :( Z drugiej strony, skoro napisał, że  
    > wymieni, to już uznał Twoją reklamację, więc ciągnij go o koszty.

    Wydaje mi się że sprzedawca wie co sprzedaje i dlatego nie robi
    problemu z wymianą. Pytałem się jednego z kupujących na tej samej
    aukcji, jaki towar dostał i odpisał że też NIE nowy. Ta informacja już
    całkiem mnie zmobilizowała żeby walczyć o swoje:)


    > Zadzwoniłem pod bezpłatny numer z tej strony:
     http://www.uokik.gov.pl/pl/kontakt_20/
    >
    > Z kolei powiatowy rzecznik praw konsumenta do którego zadzwoniłem później  
    > był ignorantem. Stwierdził, że ustawa ustawą, ale on się kieruje kodeksem  
    > cywilnym :)

    Aha.

    Jak bym od razu napisał sprzedawcy że odsyłam towar na podstawie
    niezgodności towaru z umową i podał podstawę prawną zamiast napisania
    że "mamy do czynienia z wymianą towaru z winy sprzedawcy i w takim
    przypadku to sprzedawca pokrywa koszty wysyłki w obie strony" (gdzieś
    na jednej aukcji widziałem taki wpis w regulaminie aukcji) to myślę że
    sprzedawca nie przedstawił by mi swoich zasad, że to ja pokrywam
    koszty wysyłki:)
    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1