  • From: "rob" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszta rozwodowe
    Date: Sun, 14 Apr 2002 20:06:54 +0200

    Użytkownik "Lusia" <L...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:a9bdvq$f3q$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Rozdzielnosc tak, ale czy mozna w obecnosci notariusza zawrzec umowe o
    > alimenty (ze maz bedzie mi wyplacal) i uregulowac sprawe widzen z
    dzieckiem.
    > Jak to zalatwic z tymi alimentami by obylo sie bez sadu??? A jesli nie to
    > czy mam wystepowac z wnioskiem zaocznycznego zasadzenia alimentow i czy
    cos
    > takiego wogole istnieje jak zaoczne oswiadczenie gdybysmy z mezem sami
    > dobrowolnie zlozyli oswiadczenie ze tak ustalilismy. Wiem ze moge z nim po
    > prostu ustalic ale wole miec to zalatwione prawnie z wiadomych przyczyn.
    Zupełnie nie rozumiem dlaczego uparłaś się, aby angażować w to sąd, czy
    choćby notariusza(odnośnie alimentów i widzeń z dziećmi).
    Przecież jeżeli jesteście w stanie dogadać się co do wysokości alimentów, a
    zakładam, że tak jest skoro chcesz iść do rejenta (bo przecież on do niczego
    żadnej ze stron nie zmusi), to równie dobrze możecie zrobić to nawet "na
    gębę" i będzie to jak najbardziej "prawnie". Do sądu ludzie chodzą wtedy,
    gdy nie mogą się porozumieć, albo gdy jakieś orzeczenie jest niezbędne.
    Jeżeli mąż nie będzie chciał płacić alimentów, to zawsze możesz złożyć w
    sądzie pozew z wnioskiem o zabezpieczenie (ale ten temat był tu już
    wałkowany). A jeżeli chodzi o dzieci, to i tak de facto ty będziesz
    decydowała o odwiedzinach, bo przepisy dotyczące tej sprawy w zakresie
    egzekucji orzeczeń sądowych niewiele załatwiają.
    Tak więc po prostu sami się dogadajcie, a do sądu idź wtedy, gdy mąż nie
    będzie przestrzegał umowy.
    Rob