    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Wed, 27 Apr 2022 11:45:06 +0200
    <6263d8ac$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cbj011gqxvua$.gvg2vhgqtm5o$.dlg@40tude.net>
    <62667bf4$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <wkdmojyp68oq$.omiarkr6fufw$.dlg@40tude.net>
    <62668bb9$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1re56ilxu67r7$.1q5qh2b4ox8eb$.dlg@40tude.net>
    <6266a466$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1q6tafhwtdph4$.17mc5f6crz5pv.dlg@40tude.net>
    <6267d31e$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lspderhebayb$.mzoyijytr0kq.dlg@40tude.net>
    <6267f69c$0$475$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2022 15:41:50 +0200, Shrek napisał(a):

    > I tak się akurat składa, że była to (niespodzianka;)) skuteczność
    > przeciw zachorowaniu:P Wbrew obowiązującej definicji podali?

    Podali według definicji, tyle że nawet kiedy po mutacji wirusa skuteczność
    na zakażenie i zachorowanie szybko spada, to nadal warto się szczepić, żeby
    chronić się przed hospitalizacją i zgonem.

    Lansujesz dziwaczną dla mnie tezę, że mamy wywalić szczepionki do kosza i
    się nie szczepić, bo najważniejsza jest zgodność z doktryną, a życie i
    zdrowie nie ma znaczenia.

    To wszystko głosisz, powołując się równocześnie na raporty naukowców,
    którzy podobno uczestniczą w jakimś spisku proszczepionkowym, "bo granty",
    razem z lekarzami oraz agencjami do spraw leków. Oni wszyscy nie widzą
    tego, co jest oczywiste dla szeregowego bywalca tłitera.

    > No i dlatego nie działa... To może zamiast udawać, że działa należy
    > zugrejtować?

    Jeśli masz na podorędziu upgrejd, to dawaj; ludzkość będzie wdzięczna.
    Na razie prasa mętnego nurtu donosi, że Pfizer i Moderna nie dają rady:

    "Spore nadzieje pokładano w nowej generacji szczepionek specyficznych
    przeciwko wariantowi omikron. Zarówno Pfizer, jak i Moderna przystąpiły do
    badań nad takimi szczepionkami już w styczniu b.r., obiecując wyniki za
    trzy miesiące. Niestety, wstępne analizy prowadzone zarówno na myszach, jak
    i na małpach nie napawają optymizmem.

    Okazuje się, że takie szczepionki nie dają lepszych wyników niż
    dotychczasowe. Nie jest to na razie bardzo zła wiadomość, ponieważ
    skuteczność trzech dawek ,,starych" szczepionek Pfizera czy Moderny jest
    nadal wysoka."

    https://wyborcza.pl/7,75400,28377394,dwa-nowe-warian
    ty-omikronu-rosna-w-sile-to-nie-koniec-pandemii.html

    Autorem artykułu jest Jacek Kubiak, więc możesz go uświadomić, że
    kompletnie nie zna definicji skuteczności i propaguje ciemnotę & zabobon.

    Aha, w artykule jest jeszcze taki akapit:
    "Hipoteza, że wirus ewoluuje w kierunku bardziej łagodnej formy, jest
    ciągle tylko hipotezą. Najbardziej optymistyczną i, oczywiście,
    prawdopodobną. Ale równie dobrze nowy, hipotetyczny wirus o zakaźności
    bliskiej BA.4 może powodować liczne zgony, np. dopiero po dwóch tygodniach
    od zakażenia."

    > To akurat się da oszacować. Problem z trafnością takiego oszacowania,
    > ale wiadomo, że będzie w dół.

    Nie będę pytał o konkrety, bo wybitnym ekspertom wierzę na słowo.

    > No i? Co to zmienia w zakresie definicji skuteczności szczepionki?

    Dlaczego uważasz, że każdy tekst we wszechświecie dotyczy skuteczności
    szczepionek?
    Powyższe obrazuje, że bajania, o wspaniałości i stuprocentowej skuteczności
    "starych dobrych szczepionek" można włożyć między opowieści wilkołakach i
    małpoludach. To samo dotyczy przykładu szczepień przeciw gruźlicy, o
    których wcześniej pisałem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek