  • Data: 2022-04-27 12:42:23
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.04.2022 o 12:21, Kviat pisze:

    > Weź lecytynę póki nie jest za późno.
    > A poniższe sobie wydrukuj i trzymaj przy monitorze dopóki lecytyna nie
    > zacznie działać.

    > https://businessinsider.com.pl/finanse/szwecja-wprow
    adza-obostrzenia-jak-gospodarczo-sprawdza-sie-model-
    szwedzki/en8fdw1

    > "Szwecja jako jedyny kraj od samego początku pandemii nie wprowadziła
    > ani obostrzeń, ani nawet obowiązku noszenia maseczki. Jesienna fala
    > uderzyła jednak z podwójną siłą, a władze przyjęły przepisy, na
    > podstawie których można wprowadzać ograniczenia. Król Karol Gustaw XVI
    > przyznał, że państwo zawiodło."

    I jak wyszli finalnie - lepiej czy gorzej niż polska? Czy to polska jest
    liderem w lace z pandemią czy może liderem w nadmiarowych zgonach? Tak
    wiem - meksyk nas wyprzedził.

    > 30.10.2021
    > https://www.mp.pl/covid19/covid19-aktualnosci/283447
    ,szwecja-dobrowolne-restrykcje-nie-sprawdzily-sie

    > "Rząd Szwecji w walce z pandemią COVID-19 początkowo działał zbyt
    > opieszale. Dobrowolne restrykcje nie sprawdziły się, powodując wzrost
    > zakażeń, czego następstwem była fala zgonów wśród osób starszych -
    > orzekła w piątek komisja ds. zbadania szwedzkiej strategii walki z
    > koronawirusem.

    Dobrze że polska poradziła sobie wzorowo i u nas podobnego zjawiska nie
    zaobserwowano. No ale w szwecji nie miali takich fachowców - zaraz... To
    nie ty pisałeś, że nasi fachowcy to nie fachowcy tylko dobrozmianowcy?

    > Eksperci z powołanej przez rząd oraz opozycję "koronakomisji"
    > stwierdzili, że koronawirus rozprzestrzenił się w Szwecji szybko po
    > zimowych feriach na początku 2020 roku, a jego źródłem były wyjazdy na
    > narty do Austrii oraz Włoch.

    Na szczęście naszych nie stać - a nie wróć - też jeżdzili. A - to nie
    wtedy jakoś zaczęła się oficjalnie pandemia?

    > "Prawdopodobnie w marcu (2020 roku) sytuacja epidemiczna była bardziej
    > dramatyczna niż wynikało to z danych prezentowanych wówczas przez
    > urzędy" - podkreślił przewodniczący komisji i były prezes najwyższego
    > sądu administracyjnego Mats Melin."

    Hmmm. Na szczęście u nas przetestowali 100% obywateli więc u nas tak nie
    było:P

    > "Według członków komisji do szwedzkich domów opieki przedostały się te
    > same warianty koronawirusa, które zostały przywiezione z Alp.

    NIe może być. Nasze zapewne były "narodowe".

    > W pierwszych miesiącach seniorzy stanowili zdecydowaną większość
    > wszystkich ofiar śmiertelnych COVID-19.

    Coż a odmienny obraz niż w polsce:P

    > "Koronakomisja" oceniła, że na szybki wzrost zakażeń w pierwszych
    > tygodniach pandemii wpłynął brak radykalnych działań ze strony władz.

    Na szczęscie gdzie indziej nie było wzrostu zachorowań i panemi
    skończyła się w maju 2020;) Emotka na wszelki wypadek wstawiam:P

    > Eksperci uznali "za niewystarczające początkowe środki kontroli
    > infekcji, oparte na dobrowolności oraz indywidualnej odpowiedzialności".
    > "Ta strategia nie była w stanie powstrzymać ani ograniczyć tak poważnej
    > pandemii" - podkreślił szef komisji."

    Na szczęscie na całym świecie było inaczej i tam pandemia została
    zduszona w zarodku:P

    > W raporcie przypomniano, że dopiero podczas drugiej i trzeciej fali
    > epidemii (jesienią 2020 oraz wiosną 2021) szwedzkie władze wprowadziły
    > bardziej restrykcyjne obostrzenia, m.in. wprowadzając limity zgromadzeń,
    > czy ograniczając godziny otwarcia lokali gastronomicznych. Dopuszczono
    > ponadto możliwość nauki zdalnej wśród starszych uczniów.

    No i?

    > Inne doniesienia z innych państw z tamtego okresu znajdziesz samodzielnie.
    > Jeśli nie zapomnisz.

    Ale po co - wszystko napisałeś.

    > A naukowcy twierdzą, że jest odporność przed ciężkim przebiegiem,
    > radykalnie zmniejsza ryzyko hospitalizacji i zgonu.

    Z tym że na zachorowania (a taka jest ciągle definicja skuteczności)
    jest zerowa.

    > Niedziałająca szczepionka. Cud.

    Cud to jakby matce boskiej zawierzyli.

    --