    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <6263d8ac$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cbj011gqxvua$.gvg2vhgqtm5o$.dlg@40tude.net>
    <62667bf4$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <wkdmojyp68oq$.omiarkr6fufw$.dlg@40tude.net>
    <62668bb9$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1re56ilxu67r7$.1q5qh2b4ox8eb$.dlg@40tude.net>
    <6266a466$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1q6tafhwtdph4$.17mc5f6crz5pv.dlg@40tude.net>
    <1xn6p27sq1znk.1nlnz0f8kt0ry$.dlg@40tude.net>
    <62683387$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 26 Apr 2022 20:10:54 +0200

    On Tue, 26 Apr 2022 20:01:44 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > szczepionka przeciw dajmy na to gruźlicy w kolejnym tygodniowym
    > raporcie? NIe - bo szczepionka jest skuteczna i sprowadza współczynnik R
    > poniżej jedności - co oznacza, że nie masz się czym interesować, bo cię
    > to najnormalniej w świecie nie obchodzi. Skoro nie jestes wakcylologiem
    > (czy jak tam oni się nazywają) to czemu miała by cię obchodzić
    > skuteczność szczepionki przeciw hospitalizaci na chorobę o którejś ktoś
    > musiałby ci specjalnie przypomnieć bo normalnie o niej nie pamiętasz, a
    > to dlatego że mamy na nią skuteczną szczepionkę? :P

    No wlasnie, jakos tak :-)

    > Weźmy chorobę o potencjale pandemicznym ze skuteczną szczepionką. Ospa
    > wietrzna jest chyba najbardziej zaraźliwa. Skuteczność szczepionki
    > szacowana wysoko, bo na 95% (akurat podobnie wyszło). Przypadków rocznie
    > - oscyluje w granicach 170 tys. Dużo prawda?

    W Polsce, w Europie?

    Jak w Polsce, to duzo jakos ... przynajmniej tak mi sie wydaje.

    > No ale w porównaniu do 3
    > milionów... Różnica jest taka, że jedna jest skuteczna bez dalszych
    > przymiotników wynikającyc z nowomowy a druga jest skuteczna przeciw
    > hospitaliacji i zgonom. I dlatego epidemii ospy nie mamy a omikrona tak.

    Jesli 170 tys przypadkow, to chyba jednak skuteczna przeciw
    hospitalizacji i zgonom ... ale zaraz ... to chyba w miare łagodna
    choroba, rzadko powoduje zgon czy hospitalizacje ..

    > Dokładniej rzecz biorąc przez rok - od stycznia 2021 do grudnia tegoż
    > samego roku:P Potem już nie:P

    A co sie stało po grudniu?
    Trzecia dawke wzialem, zęby mi na razie nie wypadły :-)

    O tym niemcu, co wziąl koło setki dawek pisałem.
    Ale to ciagle krótki okres.

    J.