  • Data: 2022-04-27 07:07:18
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tym, że ta grupa jest nadreprezentowana w populacji, a nie mozna
    > wprowadzać od tak sobie ograniczeń dyskryminując ze względu na wiek.

    Dlaczego nie? Tych co wprowadzono też nie można wprowadzić - znaczy nie
    wolno ale można. Chcesz szykanować bez podstaw prawnych i naukowych całe
    społeczeństwo, żeby zachować pozory sprawiedliwości społecznej rozwalić
    swiatową gospodarkę? To już zaczyna być tak groteskowe jak scenariusz
    seksmisji - bomba kupelwajzera miała zabijać mężczyzn, więc lokdałnowano
    kobiety. Nie wolno było pytać dlaczego a na końcu okazało się, że nic
    nikomu nie grozi ale się przyzwycziły więc nie ma sensu mówić im prawdy.

    > No ale i sam suweren nie widział sensu w lokdałnie, a z gorszym
    > sortem, gdzie i tak mają przesrane od zawsze, byłby się sens liczyć?

    Z pisimi to akurat sprawa jest prosta. Jak coś spierdolą, to sie za
    chuja pana nie przyznają. Więc same pisiory mnie nie dziwią. Problem w
    tym że świat zwariował.

    > Formalnie ma przeciez rację :)

    Weź mnie nie osłabiaj. To już więcej formalnej racji miał minister
    choroby wyżywając czasu terażniejszego od 1 stycznia 2021 do teraz.
    Nawet w oryginale masz dropped w czasie przeszłym. Więc z zależności
    czasu masz "działała" a nie "działa". Wychodzi na to że ofiary kowidu
    sobie spokojnie żyją - przecież skoro umarły to musiały żyć - a linda
    się mylił:P

    > Pewnie, że jest tam i oportunizm władzy, ale są też mniej lub bardziej
    > rzetelne problemy z przewidywaniem rozwoju sytucji.

    Jak to - przecież mamy wybitnych fachowców i naukowców;) Tak jak piszę -
    pierwszy mogę wybaczyć - praktycznie wszystko co stało się potem w
    kwestii lokdałnów i obostrzeń nie wymagało przewidywania a spojrzenia za
    siebie i ocenienia czy zrobiliśmy to optymalnie. Nie trzeba być
    geniuszem żeby stwierdzić że nie. Pandemią zarządzają fachowcy, eksperci
    i naukowcy - i co przypadkiem tego nie dostrzegli, że lokdałnowano
    gospodarkę i szkolnictwo w której zdecydowana większość ludzi jest spoza
    grup ryzyka i po prostu ciężko nie chorują?

    > Jak nic nie wynikło
    > z przekrętów Szumowskiego, to tu od razu proponuję Sasina. Przynajmniej
    > będzie więcej memów.

    Sasin to miał rozlewnie szczepionek robić na polfie. Nawet chyba z
    ćwierć sasina na to przepalił:

    - szefie rozlałem wszystkie szczepionki,
    - dobrze jacku,
    - wo właśnie niebaldzo.

    > Gorzej to >>10% trupów.

    Ktoś się spodziewał 10% trupów - na jakiej podstawie?

    Zależy jak liczyć - mamy 1/4 zgonów więcej niż normalnie. A w liczbach
    to dodatkowe 3500 ludzi na milion czyli 3,5 promila. Biorąc pod uwagę,
    że spierdolono praktycznie wszystko co się dało, to w sumie nie taki
    straszny ten wirus co miał prawie nas zmieść z planszy.Tym bardziej że
    mamy drugie miejsce na świecie po meksyku.

    > No widziś, a dla mnie nie jest to wcale takie jasne, że dałoby się jakoś
    > znacząco lepiej to ogarnąć.

    No przecież już sam pierwszy postulat masz - obostrzenia dla grup
    ryzyka, gospodarka działa normalnie. Z perspektywy czasu jest to
    oczywiste rozwiązanie. W zasadzie jest oczywiste po pierwszej wiosennej
    fali. Tym czasem robimy wszystko na odwrót - zamykamy siłownie, kościoły
    cały czas działają bez przeszkód bo są wysokie. Zamykamy szkoły i
    młodzież ląduję... u dziadków.

    Swoją drogą możnaby rzucić dane o zgonach na milion mieszkańców według
    wojweództw za całość pandemii? Bo na przykład w podkarpackim lockdałn po
    prostu... się nie przyjął. Wszyscy - po prostu wszyscy mieli wyjebane i
    nawet policja zachowywała się jakby żadnych obostrzeń nie było. Ciekawy
    jestem czy widać to w statystykach.

    > Granty to nie tylko wielka farma.

    Oczywiście że nie. W big farmie to nawet nie granty, tylko zwykłe R&D w
    ramach koncernów.

    > Nb. jak byś chciał zrobić z tą
    > skutecznością skoro coś było potrzebne już od zaraz? A co jakbyś
    > wiedział, że zanika po pół roku?

    Nijak bo się nie da zbadać w przyspieszonym trybie. Można estymować i
    jakby to zrobić to uczciwie rzecz biorąc wyszłoby to raczej
    pesymistycznie. No ale zamiast tego był naukowy konsensus co do tego zę
    szczepionki są skuteczne i tryb przyspieszony jest tak samo dobry jak i
    zwykły. Otóż nie jest - choćby dlatego, że jak widać może go przejść
    szczepionka która daje odporność na kompromitujący okres czasu. Więc nie
    - nie jest tak samo dobra, a przecież fachowcy, eksperci i naukowcy
    mieli konsens, że tryb przyspieszony jest równie doby i w sumie nie
    wiadomo po co się przez lata tyle pieprzono z tymi dopuszczeniami:P

    > Teraz jest trochę gorzej bo wraz z dojśćiem do głosu populistów festiwal
    > kurestw rozkwitł, trwa w najlepsze i jeszcze się dalej nieźle rozwija.
    > Będzie to ciężko naprawić, bo tak dzieje się praktycznie wszędzie.

    Dlatego jestem sceptycznie nastawiony do naginania prawa w imię
    doraźnych potrzeb.

    > a np. szybkość mutacji, sposoby przenoszenia,

    To też wiemy na podstawie innych koronawirusów i tu zaskoczenia nie ma.

    > odporność na środki
    > antywirusowe i odporność środowiskowa wirusa,

    Tu też chyba zaskoczenia nie ma?

    > skuteczność różnych
    > technologii szczepionek :)

    No weź nie bądź szurem - powtarzaj za kwatkiem "szczepionki som skuteczne":P

    > Jak nie ma jak są? Jakby w ogóle nie działało to nikt by tego nie kupił.

    Gdzie widzisz mechanizm weryfikacji rynkowej skoro zamawiały to rządy w
    tajnych umowach, a obywateli próbowano środkami pozarynkowymi i
    pozarpawnymi do szczepień zmusić? A jak weryfikacji wypadła negatywnie,
    to po prostu stwierdzamy że to szuria?

    > Bo są skuteczne tylko w mniejszym stopniu niż na wariant, dla którego
    > zostały stworzone.

    Nie są skuteczne. Po 20 tygodniach skuteczność spada do "almost none"
    Zdecydowana większość zaszczepionych ludzi, nawet po zmodyfikowanym
    naprędce planie szczepień czyli trzeciej dawce, nie ma już odporności. I
    nie ma możliwości przyjęcia kolejnej, więc nawet moim zdaniem głupawy
    argument "trzeba zatankwać" już nie działa.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!