  • Data: 2022-04-20 05:24:49
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A dlaczego? Leczyć - płacili za NFZ to leczyć. Natomiast skoro choroba
    > jest grożna w uproszczeniu dla tych powyżej 60 roku życia, to ich
    > lokdałnować a nie tych dla których groźna nie jest.

    Tak to się chyba nie da ze względów konstytucyjnych, ale jeśli zarzut
    jest, że bezpieczna część ponosi koszty bo jakaś grupa jest bardziej
    narażona (a jeszcze ma w d. swoje bezpieczeństwo), no to w nieleczeniu
    ich jest spora analogia no bo gdzieindziej też zdrowy ogół ponosi
    koszty. Albo palaczy, albo sprawców wielu wypadków. Chcę przez to
    powiedzieć, że to w sumie żadna egzotyka, że niezagrożona część ponosi
    koszty bezpieczeństwa częsci zagrożonej.

    > Przecież to jest oczywiste, że na przykład nie warto tworzyć programów
    > zapobiegających i przesiewowych na raka piersi dla facetów i prostaty
    > dla kobiet:P

    No ale ponownie, starszy może się zarazić od młodszego i jaka w tym wina
    starszego, żeby go zamykać? :) Poza tym młodszy też może być narażony
    jeśli ma jakieś inne choroby.

    > Ale doskonale pokazuje, że nawet sami zagrożeni nie byli ainteresowani
    > lokdałnem, który miałby _ich_ ratować.

    Bo może sądzili, że nic im się nie stanie?

    > No łatwo. Dlatego należy zrobić "lesson learnt" żeby na drugi raz być
    > mądrym przed szkodą. Natomiast sam postulat żeby to podsumować spotyka
    > się z wrogością.

    Bo to nadal nie jest takie proste. Ot chociażby każdy nowy wariant to
    zawsze jakaś loteria.

    --
    Marcin