    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Thu, 7 Apr 2022 15:19:02 +0200
    <A_R1K.6741$4Og.5778@fx08.ams1>
    <6247fd34$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <t2e08a$ra9$1@gioia.aioe.org>
    <624aefe9$0$470$65785112@news.neostrada.pl> <t2etlr$m06$1@gioia.aioe.org>
    <624b0459$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <t2gk2b$1pda$1@gioia.aioe.org>
    <624d9a74$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <t2k7rt$1860$1@gioia.aioe.org>
    <1j4ptbrtv0sfb$.1j8a111zvvxvi.dlg@40tude.net>
    <t2ml08$rnc$1@gioia.aioe.org>
    <fa732mok1ush.1gw5sx128s2tu$.dlg@40tude.net>

    W dniu 07.04.2022 o 15:03, J.F napisał:

    > Mozna dac wiecej, statystyka bedzie lepsza, ale ktos musi zaplacic.

    650192905

    > Cos takiego Wodarg mowil:
    > -przychodzi epidemia grypy i np w Niemczech potrafi zejsc 30 tys
    > wiecej osob niz normalnie,
    > -robiono wczesniej badania statystyczne gdzies w GB i cos 25%
    > testowanych jakies koronawirusy mialo.
    >

    > Ale ten/te obecne SARS-Cov-2, jakos bardziej szkodliwe, bo
    > smiertelnosc wieksza.
    > I wielu krajach przekracza grypową.
    > Choc omikron chyba nie, ale jakas tam kolejna mutacja wchodzi.

    Grypy też były jednego roku ostrzejsza, innego łagodniejsza. Bardziej
    szkodliwe to był sposób radzenia sobie, gdzie nie od dziś wiadomo, że
    nadmierne NPI bardziej szkodzi niż pomaga. Że tak przypomnę
    http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10
    .1.1.552.1109&rep=rep1&type=pdf
    a to tylko jedno z wielu opracowań na temat.

    > Z reguły niepotrzebne, bo pacjent grype zwalczy sam w ciagu tygodnia,
    > a jak nie zwalcza, to oczekiwanie na wynik zbyt dlugie.

    grypy nie leczymy antybiotykiem. Powikłania pogrypowe czasem owszem.

    > To trzeba robic sobie profilaktycznie przed chorobą, na wypadek
    > komplikacji "grypy".

    Trzeba, można też jednocześnie, dzięki czemu, jeśli nie pomoże zapisany
    specyfik będzie wiadomo czemu.

    --
    http://zrzeda.pl