  • Data: 2022-04-01 02:15:09
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-03-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale przecież jesteśmy rozsądni:P

    Nasz rozsądek nie zmienia faktu, że niektóre związki w organiźmie się
    akumulują a jeśli tak, to nie wiadomo co tam może z tego długoterminowo
    wyniknąć. DLatego dobrze takie rzeczy sprawdzić. A jak widać, że niczego
    takiego nie ma to, też jest jakieś wskazania, że długofalowe efekty
    uboczne będą żadne.

    > Kosztowało bo zostali "złapani". Należy dodać, że głównego sprawcę nic

    A tak by złapano ich wcześniej bo byłoby więcej łapaczy i w innych
    okolicznościach.

    > A niby jak mieliby patrzeć? Ale poniekąd tak - jakby to był projekt
    > opensorce to bez wątpienia by ktoś zauważył, że jak już łatamy
    > aerodynamike mcasem, to po to w samolocie są trzy rurki pitota, żeby jak
    > jedna zamrżnie to samolot nie pikował. No i że skoro już jest, to
    > trzebaby w manualu napisać, chociażby po to żeby było wiadomo jak to
    > cholertwo w razie czego wyłączyć.

    Jednak trudno dość kwestionować fakt, że czym więcej osób się czemuś
    przygląda, opensource czy nie open, to tym większa szansa, że coś ktoś
    zauważy.

> [...]
    > pierwszy;)) nie wymieniony w manualu. Ogólnie lipa się zrobiła, bo medal
    > już przypięty a tu bezpiecznik trzeba było wcisnąć (chociaż nie
    > wymieniony w manualu załoga twierzi że sprawdzała wszystkie, więc
    > również ten). Raport komisji powstał chyba po pięciu latach, boeing
    > twierdził, ze wszystko jest jak być powinno, tym bardziej, że za kasę
    > oferował osłonkę do panelu. Ciężko uwierzyć... ale instrukcji nie
    > poprawili. Czemu - bo przecież była dobra! Tak więc tentego z tą
    > należyta starannością. Należy dochować staranności, żeby osiołki się nie

    Negatywny efekt długofalowy szczepionki to byłby wtedy gdyby wystąpił u
    jakiejś znaczącej (statystycznie) liczby osób. Czy kazus kap. Wrony,
    jest tu na pewno dobrą analogią? :) Maxy i owszem.

    > Zachowuje się dokładnie jak inne koronawirusy. Dlatego nie mamy
    > szczepionki na przeziębienie.

    I musimy się szczepić co 4 miesiące?

    > Nie - zrobiono to co się dało i zbadano to co było trzeba na
    > dopuszczenia. Jestem pewny że większość zdawała sobie sprawę, że w
    > najlepszym przypadku będzie jak ze szczepionką na grypę. No ale cieżko
    > żeby fajzer mówił "no elo ludziska - mamy szczepionkę - przeszła testy,
    > ale tak na prawdę to nie to czego byśmy chcieli - będzie jak z grypą -
    > max jeden sezon (jaki sezon - wtedy twierdzono że to nie jest choroba
    > sezonowa)"?

    To akurat możliwe, ale my tu o ziemi nieznanej efektów długoterminowych.

    --
    Marcin