  • Data: 2022-04-01 06:43:03
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nasz rozsądek nie zmienia faktu, że niektóre związki w organiźmie się
    > akumulują a jeśli tak, to nie wiadomo co tam może z tego długoterminowo
    > wyniknąć. DLatego dobrze takie rzeczy sprawdzić. A jak widać, że niczego
    > takiego nie ma to, też jest jakieś wskazania, że długofalowe efekty
    > uboczne będą żadne.

    Ale to tylko część dowodu na nieszkodliwość.

    > A tak by złapano ich wcześniej bo byłoby więcej łapaczy i w innych
    > okolicznościach.

    Być może - choć nie sądzę - tego macs nie było nawet w instrukcji. Skąd
    łapacze mieliby o nim wiedzieć? To tak jak z badaniami nad szczepionką -
    wiemy tyle co nam producent powiedziała - bo _musiał_. Chyba nie
    myślisz, że fakzer zacząłby sypać na lewo i prawo niekorzystnymi dla
    siebie faktami jeśli go do tego nie zmusisz?

    > Jednak trudno dość kwestionować fakt, że czym więcej osób się czemuś
    > przygląda, opensource czy nie open, to tym większa szansa, że coś ktoś
    > zauważy.

    NIe kwestionuje - ale do czego zmierzasz?

    > Negatywny efekt długofalowy szczepionki to byłby wtedy gdyby wystąpił u
    > jakiejś znaczącej (statystycznie) liczby osób. Czy kazus kap. Wrony,
    > jest tu na pewno dobrą analogią? :) Maxy i owszem.

    Kazus wrony pokazuje, jak działa korporacyjna "należyta staranność".
    Było ewidentne niedopatrzenie w instrukcji, ale ze wzgędu na ewentualną
    odpowiedzialność twierdzili, że wszystko jest ok (przypomina ci cos z
    tego wątku?;)). I szli tak mono na swoją niewinność, że nawet
    spieprzonego manuala nie poprawili, bo to byłoby przyznanie się do winy.
    A maxy - tylko dwa się rozbiły:P

    > I musimy się szczepić co 4 miesiące?

    Jak chcesz mieć skuteczność przeciw zakażeniom powyżej 50%? to tak.
    Rozsądniej byłoby przed sezonem. No ale wtedy trzebaby powiedzieć, że z
    tymi certami na wakację to myliliśmy - upss, raczej nie przejdzie takie
    przyznanie się do fakapu.

    > To akurat możliwe, ale my tu o ziemi nieznanej efektów długoterminowych.

    Ale mechanizm jest taki, że już raz nam prawdy nie powiedziano (nie
    skłamano - po prostu nie powiedziano). Odbija się to gigantyczną czkawką
    w kwestii zaufania do instytucji które się tym zajmują i nauki ogółnie -
    bo "naukowym konsensusem i naukowcami" się podpierano w zwalczaniu
    szurów. A okazało się że miały rację (pewnie przypadkiem, ale jednak).

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.