    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Fri, 11 Feb 2022 17:20:33 +0100
    <pov8cym5b0h1$.waxbo41k5o1a.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <me3lm3nqjus0$.1jp50u9qpaub2.dlg@40tude.net>
    <62053577$0$6646$65785112@news.neostrada.pl>
    <su53nk$1bmj$1@gioia.aioe.org>
    <6n3iprbtua03.1549tbivchhxr$.dlg@40tude.net>
    <su5e39$1r81$2@gioia.aioe.org> <su5f4j$ed8$1@gioia.aioe.org>
    <su5g6i$sp9$2@gioia.aioe.org> <su5hsd$1p9c$1@gioia.aioe.org>
    <su5ila$3oe$1@gioia.aioe.org> <su5prd$1jfd$1@gioia.aioe.org>
    <su5smq$11cu$1@gioia.aioe.org> <su5umv$p8$1@gioia.aioe.org>
    <su5vpj$ia7$1@gioia.aioe.org> <su61jt$1gfm$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 11.02.2022 o 17:07, Kviat napisał:

    > Ale ja nie pytałem czy spada i z jakich powodów.
    > Pytałem z jakiego pułapu spada. Z jakiegoś musi, skoro spada...

    zależy co i przeciw czemu. Skuteczność szczepionek jakotaka spada - w
    zależności kiedy podana z różnego pułapu, bo inna jest ilość wirusa w
    danej wersji, a przed różnymi wersjami chroni różnie. Więc spada z
    różnych pułapów

    > Czyli przeciwko omicronowi ma 0 skuteczności od samego początku, czy
    > dopiero po jakimś czasie?

    nie wiem, trzeba by zrobić badanie labolatorjne, takie jak robiono
    przeciw alfie i becie, by to sprawdzić, ale z danych, które mamy - tak
    skutecznośc przeciw omicronowi jest w okolicy 0.

    > Skup się. To, że spada już ustaliliśmy.
    > To, że szczepienia na omicron nie są aż tak skuteczne jak były przeciwko
    > wcześniejszym wariantom, to też już ustaliliśmy (dlatego naukowcy
    > zalecają dawki przypominające... żeby odbudować odporność... nadążasz?)

    dawki przypominające z tej samej szczepionki, czyli w zasadzie
    nieskuteczne - ludzie chorują po boosterze tak samo, więc sam booster
    jest bez sensu - nadążasz?

    > Więc to, że skuteczność spada z czasem, nie oznacza, że szczepienia nie
    > są skuteczne i są bez sensu, a szury miały rację.

    jeśli skuteczność spada zbyt szybko, to tak jakby nie było szczepionki,
    bo zysk/ryzyko przestaje być korzystne - nadążasz? Każda substancja
    (każde lekarstwo) ma pewne ryzyko przy podaniu, że może zaszkodzić -
    nawet najlepiej przebadane ect (przy tych dobrze przebadanych można się
    co najwyżej lepiej zabezpieczyć oraz mamy informacje, komu i kiedy nie
    powinniśmy podawać - taki drobny, acz istotny szczegół), teraz musisz
    rozpatrzeć jakie masz dla DANEJ OSOBY ryzyko podania, oraz jaki zysk
    będzie z podania danego preparatu. Jeśli ochrona trwa bardzo krótko, a
    choroba okazuje się nie być jakaś szczególnie groźniejsza od grypy (na
    grypę też ludzie umierają, a dokładniej na powikłania pogrypowe) to
    przynajmniej nie każdemu powinno się taką substancję podawać.
    Wiesz, są ludzie którzy nie powinni brać zwykłej aspiryny, wiedzą o tym
    i wiedzą, że jeśli z jakiś powodów muszą wziąć, to zazwyczaj pod kontrolą.

    --
    http://zrzeda.pl