  • Data: 2022-02-09 06:21:25
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.02.2022 o 23:34, J.F pisze:

    > Ale tam sa dwa trendy.
    > Jeden - ze w krajach "starej Unii" smiertelnosc podobna, niezalezna od
    > PKB.
    > Drugi - ze "w nowej Unii" smiertelnosc od sredniej do duzej, z
    > niewielka korelacja z PKB.

    Zgadza się. Widać też że w demoludach nie ma też wyrażnej korelacji
    między poziomem wyszczepienia a zgonami. Przy czym na tą śmiertelność
    wpływa tyle rzeczy, że statystycznie takie rysunki są po prostu bez sensu.

    > Ciekawe ...
    > -w starej Unii medycyna jednak lepsza? Czy to troche falszywe
    > wrazenie, bo np w krajach o niskim PKB lepszy klimat ... czy np duzo
    > zgonow bylo w poprzednich falach.

    Dokładnie - ilość zmiennych powoduje, że cały rysunek (a w zasadzie jego
    "interpretacja") jest po prostu manipulacją, bez choćby próby
    wytłumaczenia co jeszcze na to wpływa. Jakość opieki zdrowotnej, to
    jedno, różna faza pandemii w tym czasie to drugie, możnaby tak do
    dziesięciu i końca nie byłoby widać.

    > -w nowej unii szczepionek nie lubia? Bo chyba nie "nie stac nas".
    > tak masowo nie lubia? Homo postsovieticus ?

    Tak myślę. Choćby długa tradycja walki z wadzą i przekonanie (poniekąd
    słuszne), ze jak władza chce twojego dobra, to należy je dobrze ukryć;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.