  • Data: 2009-04-11 16:00:50
    Temat: Re: Konwencja Wiedenska w wersji polskiej
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek napisal:
    > Swoją drogą to ciekawy problem czy tłumaczenie Konwencji nadal jest
    > Konwencją?

    To mnie akurat nie interesuje.

    Sprawa natomiast jest istotna. Panstwo polskie Z DEFINICJI ma prawo
    wymagac od obywateli stosowania sie do prawa ogloszonego PO POLSKU.
    Jezeli konwencja jest ratyfikowana, ale nie zostala przetlumaczona,
    ani zostala wdrozona w przepisach szczegolowych ogloszonych PO POLSKU,
    to ja, jako obywatel, moge ja spuscic do kanalizacji tzn. moge
    oswiadczyc i to w sposob prawnie wiazacy, ze nie znam jej ustalen
    np. dotyczacych uprzywilejowania rowerzystow i ZADEN sad nie bedzie
    w stanie tego tematu ugryzc, a poszkodowany rowerzysta nie bedzie
    w stanie skutecznie dochodzic swoich roszczen od ubezpieczyciela
    samochodu. Jedynym adresatem zadan pozostanie skarb panstwa.

    I dlatego mnie nurtuje sprawa tego tlumaczenia. Jezeli nie istnieje,
    to konwencja jest praktycznie martwa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek