    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrole radarowe predkosci - umiejscowienie kontroli
    Date: Wed, 17 Aug 2005 23:53:40 +0200

    Użytkownik "IGOR" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:ddvbmu$ns1$1@news.onet.pl...

    > Jak zapewne wiesz w KD jest definicja szybkości bezpiecznej z niej
    wywodzę
    > odległość bezpieczną i widoczność pozwalającą na bezpieczne
    poruszanie się
    > pojazdu samochodowego. Uważasz ze schowany w krzakach policjant to
    dobry
    > standard bo ... łapie tych paskudnych kierowców jadących 60 km/h
    albo
    > osiągających w trakcie wyprzedzania marudera 70 km/h w na obszarze
    miedzy
    > dwiema białymi tablicami?

    Ja nic nie uważam, tylko stwierdzam obowiązujący stan prawny. Przepis
    mówi, że radiowóz ma być widoczny, ale nie mówi z jakiej odległości.
    co do zasady, to pomiar prędkości może być dokonywany w zupełnie innym
    miejscu, niż są zatrzymywani sprawcy przekroczenia prędkości. Wówczas
    raczej radiowóz powinien być tam, gdzie są zatrzymywani kierujący, nie
    zaś tam, gdzie stoi sobie spokojnie radarowy miernik prędkości.