  • Data: 2005-08-18 09:33:22
    Temat: Re: Kontrole radarowe predkosci - umiejscowienie kontroli
    Od: "IGOR" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:de0bli$km2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ja nic nie uważam, tylko stwierdzam obowiązujący stan prawny. Przepis
    > mówi, że radiowóz ma być widoczny, ale nie mówi z jakiej odległości.

    Czyli co do zasady - jezeli nie mowi - to ma byc widoczny z takiej
    odleglości, z ktorej ja, kierujacy w danej chwili i w OCENIANYCH PRZEZE MNIE
    warunkach drogowych, moge go skutecznie zobaczyc i nie powodujac MOIM
    ZDANIEM zagrozenia na drodze zatrzymac, na dany przez funkcjonariusza
    zgodnie z prawem znak. Tak czy nie?

    > co do zasady, to pomiar prędkości może być dokonywany w zupełnie innym
    > miejscu, niż są zatrzymywani sprawcy przekroczenia prędkości.

    NIE!!! Nie pomiar, a zapis dowodzący przekroczenia prędkości.Policja nie ma
    za zadanie pomiaru predkości tylko zbieranie i prawidłowe zabezpieczanie
    dowodów popełnienia wykroczenia lub przestępstwa.
    Tak - bo taka czynnosc moze byc dokonywana w wybranym miejscu na drodze!!!
    Ale miejsce to musi spełniać wiele dodatkowych, ograniczających je warunków.

    >Wówczas
    > raczej radiowóz powinien być tam, gdzie są zatrzymywani kierujący, nie
    > zaś tam, gdzie stoi sobie spokojnie radarowy miernik prędkości.

    Ten model to "fotoradar"przewozny. Nieoznaczony samochod sluzbowy z takim
    zamontowanym na stale urzadzeniem jedzie i popełniajac szreg wykroczen
    drogowych oraz nie majac zadnego uzasadnienia popelnienia wykroczenia przez
    kierujacego jadacym przed nim pojazdem samochodowym, przystepuje do
    czynnosci zbierania dowodow jego wykroczenia.
    Wariancja tego modelu to fotoradar stacjonarny (lub lamiacy przepisy o
    certyfikacji fotoradar przenośny). Tu watpliwosci jest mniej, a podejrzany
    jest wzywany na komende. Rzadko potrzebny jest radiowoz, ktory w tym czasie
    ... z krzakow ... wylapuje niesubordynowanych kierujacych.
    Pozdrawiam Unijnie
    IGOR