  • Data: 2007-02-19 11:59:19
    Temat: Re: Kontrola zakupu nieruchomości przez US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Feb 2007, MAYDAY wrote:

> [...]
    [...]
    > podłącze się troszke offtopicznie.
    > Załóżmy, że jestem bardzo bogaty i mam ochotę sprzedać nieruchomość np za
    > 1zł, (bo tak). Idziemy do notariusza spisujemy umowę na 1 zł. Kupujący płaci
    > od tego podatek. I co teraz? Niby mamy gospodarkę rynkową i mogę sprzedać
    > wszystko za tyle za ile chcę, ale... ?

    ...to nie jest cena *rynkowa*.

    Jak będziesz mieć kilka tysięcy takich domów, i *każdy chętny* będzie
    mógł kupić po złotówce, to co innego - będzie dowód że w Twojej okolicy
    rzeczywiście takie domy "chodzą" po złotówce.
    A PCC to taki podatek, że *nie* płaci się go od wartości transakcji,
    lecz ceny rynkowej - czyli takiej, ile *mógłby* zapłacić hipotetyczny
    nabywca podobnego budynku w okolicy.
    Trzeba to odróżnić od np. akcyzy, ktora od sprowadzanych samochodów
    liczona była (jest?) od wartości transakcji.
    Kupiono za 100 zł - należy się akcyza od wartości 100 zł.

    pzdr, Gotfryd