  • Data: 2007-02-07 12:23:53
    Temat: Re: Kontrola policyjna i prawa
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał

    > Zauważ, że Art. 220 par.3 KPK (ten o wchodzeniu "na legitymację")
    > zawiera zwrot "w przypadkach nie cierpiących zwłoki".

    Oczywiście, zgadzam się. Ale jeśli z jakiś powodów pojawia się uzasadnienie
    w momencie wizyty, to zazwyczaj nie ma już czasu, jest to więc niecięrpiący
    zwłoki przypadek. Jak np. w pokoiku pełnym podejrzanych płyt, gość dziwnie
    się zachowuje podczas rozmowy o oprogramowaniu, a są może jeszcze jakieś
    dane, że w tej okolicy ktoś handluje, to na co mają czekać..? Iść do
    prokuratora, żeby gość w tym czasie zniszczył dowody. Niestety, co jest
    niecierpiące, a co nie, to już bardzo śliska granica. Wydaje się mi, że
    "nierpienie" zwłoki o wiele łatwiej uzasadnić niż samo przeszukanie. Więc
    jak ktoś się już zdecyduje na uzasadnienie tego drugiego to na to pierwsze
    też coś znajdzie.