    From: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola biletów a zatrzymanie siłą
    Date: Thu, 31 Jul 2003 20:23:45 +0200

    Olo Kwasniak wrote:
    > Np. prawo do bezkarnego wyludzania przejazdow? No ciekawe, ciekawe...

    Nikt poza Tobą nic takiego nie zasugerował.

    Dyskusja utkwila w martwym punkcie bo twierdzisz, że kontroler ma prawo
    zatrzymać pasażera w pojeździe wbrew jego woli. Nie masz jednak na
    poparcie tego twierdzenia żadnych argumentów po stronie przepisów prawa,
    więc rzucasz oklepanymi, demagogicznymi frazesami o "wyludzaniu" i o
    tym, jaki to pasażer jest "be".

    Osobiście zostałem raz złapany na jeździe bez ważnego biletu. Moja wina.
    Miałem ulgowy bilet miesięczny gdyż niedoczytałem w regulaminie że
    ulgowe przejazdy na legitymację szkoły policealnej przysługują mi do 21
    roku życia, a nie, jak studentom, do bodajże 24 czy 26. Więc daruj sobie
    demagogiczne "wyludzanie".

    W jednym z wcześniejszych swoich postów twierdziłeś, że nie ma znaczenia
    czy pasażer świadomie czy nieświadomie odbywa podróż bez ważnego biletu.
    Szkoda że nie dodałeś, że jest to znowu twierdzenie prawdziwe dla
    Twojego podwórka, ale już niekoniecznie gdzie indziej. Nie wiem czy
    zdajesz sobie sprawę, ale zgodnie z regulaminem PKP, kierownik pociągu
    może odsąpić od wymierzenia opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego
    biletu jeżeli uzna, że brak prawidłowego biletu na przejazd nie wynika
    ze świadomej chęci wyłudzenia usługi przewozu przez pasażera. Jest to
    zresztą często stosowane w pociągach, jeżeli na przykład pasażer pomyli
    się co do trasy przejazdu pociągu i posiada bielt na trasę krótsza niż
    rzeczywisty przejazd (zgodnie z regulaminem, poza szczególnymi
    przypadkami, jest to przejazd bez ważnego biletu), bądź też posiada
    bilet na inną klasę pociągu (j.w.).

    Osobiście zalecam więcej pokory i nie oceniania świata i ludzi jedną
    miarą (jedzie bez ważnego biletu, to złodziej i wyłudzacz), tym bardziej
    że, co udowodniłeś postami na grupę, Twoje widzenie jest ograniczone
    tylko do Twojego podwórka KZK GOP Katowice i okolic.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński