    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola UKS
    Date: Sun, 19 Sep 2010 14:26:43 +0200

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > A co proponujesz w zamian.

    Przecież wyjaśniłem - w sytuacjach spornych czy wątpliwych, uzasadnienie
    obywatelowi, na jakiej podstawie oczekuje się od niego określonych
    zachowań. Takie wyjaśnienia czy informacje wraz z podstawą prawną
    znajdziesz na każdym piśmie, z każdego urzędu. Jaki problem stosować to
    również w sytuacjach "face to face"?

    > Akurat w przypadku prowadzenia kontrola to nie jakaś postać z kosmosu.

    Nie pisałem nic o postaci z kosmosu. Chodzi mi o sytuację, gdy urzędnik
    każe się wylegitymować np. prostej żonie pana Kazia (jeszcze bardziej
    prostego montera), która akurat przyniosła mu kanapki do pracy, bo
    zapomniał. Skąd taka osoba ma mieć świadomość, że musi okazać swój dowód
    jakiejś tam kobiecie z urzędu? Chyba nie sądzisz, że kontrola UKS to taka
    zwyczajna codzienność i każdy bez wyjątku spotyka się z nią przynajmniej
    kilka razy w roku.

    > Wypadałoby chociaż raz przeczytać.

    Nieodmiennie rozwalają mnie takie argumenty.
    Przeczytaj sobie raz podręcznik do chemii organicznej dla studentów, a
    potem porozmawiamy, ok?

    > Nie miały takiego obowiązku.

    No i co z tego, że nie miały?
    Czy prawo zabrania im ludzkiego zachowania? Czy to takie poświęcenie -
    powiedzieć delikwentowi na jakiej podstawie żąda się od niego DO? Nie
    sądzę, ale jak pisałem wcześniej - najwyraźniej dla większości kontrolerów
    to jedyna okazja w życiu, żeby poczuć się kimś ważnym, choć jest się tak
    naprawdę nikim.

    > Teraz po opłaceniu lekcji, będzie miał lepszą wiedzę.

    I co w związku z tym?
    Te panie z UKS będą szczęśliwsze z tego powodu?
    Gdyby przedstawiły mu podstawę prawną, to nie osiągnęłyby tego, co chciały,
    czyli okazanie DO?

    > Możesz nie zrobić,

    A Ty byś zrobił?

    > jak się nie zna to się nie podskakuje

    Nie chodzi o podskakiwanie, tylko o prośbę/zapytanie o przedstawienie
    podstawy prawnej.
    Chyba, że dla Ciebie to jedno i to samo.

    > a skargę pisze się po fakcie, a nie przed.

    Taaa, żyjesz chyba w jakimś wyimaginowanym świecie :)

    K.