    From: leon <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola UKS
    Date: Sun, 19 Sep 2010 14:03:06 +0200
    <o...@k...telgam.pl> <i74mkp$vpc$1@news.onet.pl>

    Dnia 19-09-2010 o 11:54:28 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Art. 83 Konstytucji RP: "Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa
    > Rzeczypospolitej Polskiej".
    >
    > Aby go przestrzegać, musisz je znać. Proste?

    Nie, nie jest proste. Bo aby znac chodiaz czesc to kazdy od podstawowki
    musialby sie uczyc przepisow jeden dzien w tygodniu, po pare godzin w
    tygodniu. Skoro tego nie ma w programach nauczania oraz w wiekiem 18 lat
    uzyskuje pelnie praw i obowiwazkow - wynika iz nie musze znac wysztkich
    przepisow lecz wystarczy norma spoleczna, ktora zna kazdy bo zyje i
    porusza sie po swiecie.

    Art. 31. Konstytucji
    1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
    2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie
    wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.

    Art. 51.
    1. Nikt nie może być obowiązany inaczej niż na podstawie ustawy do
    ujawniania informacji dotyczących jego osoby.

    ZADANIE okazania DO jest rodzajem ograniczenia wolnosci. I skoro zadaja
    okazania to musza podac podstawe prawna.

    leon