  • Data: 2022-08-15 18:07:53
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Potrzaktowanie nożem zabija. Potraktowanie taserem i podduszanie co do
    > zasady nie musi i jest częstą praktyką.

    Serio to takie częste, że się kogoś dusi do połamania krtani i razi
    taserem? (A nawet nie do połamania krtani... nie wydaje mi się, że to
    częsta praktyka, że policja kogoś obezwładnia duszeniem i równocześnie
    razi taserem... i to kilka razy, na zmianę, do wyczerpania baterii, żeby
    mieć tak dużo przypadków porównawczych - heloł... trzystu już dusiliśmy
    i raziliśmy taserem do wyczerpania baterii, a tylko ten jeden wziął i
    umarł - nie nasza wina)

    Wyobraź sobie, że ktoś cię dusi, masz poczucie, że za chwilę zejdziesz,
    organizm "włącza" mechanizmy obronne, wyrzut adrenaliny, ciśnienie krwi
    rośnie, serce ci napierdala jak u myszy... i teraz dostajesz strzała
    taserem. I tak kilka razy.
    Czy co do zasady w takiej sytuacji użycie tasera jest bezpieczne? Nie
    wydaje mi się... Stawiam jednak tezę, że jednak w takiej sytuacji, to
    wręcz przeciwnie, co do zasady zasady jest to niebezpieczne.
    Jestem nawet gotowy się założyć, że w takiej sytuacji, co do zasady, nie
    użycie tasera jednak zwiększyłoby szansę na przeżycie pomimo duszenia i
    połamania krtani - ergo, moim zdaniem, użycie tasera bezpośrednio
    przyczyniło się do zgonu.
    A ciężar dowodu, że się nie przyczyniło, powinien leżeć po stronie sprawcy.
    Te kulsony przed sądem (i tym biegłym) powinny pokazać jak bezpiecznie
    na zmianę się dusi i razi taserem. Na trzystu ochotnikach. Najlepiej z
    tej samej komendy, która nic nie słyszała i nic nie widziała, co się w
    kiblu dzieje. Nie powinni mieć nic przeciwko temu, skoro co do zasady
    potraktowanie taserem i podduszanie jest częstą praktyką i co do zasady
    nie zabija.

    Pozdrawiam
    Piotr